DDB-creatieven starten The Family
- Bureaus
- 29 aug 2019 @ 10:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - StrategieReclameNieuwkomersCreatie
- 29 aug 2019 @ 10:59
- Jeroen Mirck
Nederland is een nieuw creatief bureau rijker: The Family Amsterdam. Deze nieuwkomer is opgericht door de van DDB Unlimited afkomstige creatieven Ed van Bennekom, Jasper Diks en Joris Kuijpers. Het bureau zal zakelijk geleid worden door Linda de Graaff, eveneens afkomstig van DDB.
Het bureau stelt een nieuwe manier van samenwerken centraal. 'Bij The Family zijn merken onderdeel van de familie', melden de oprichters. 'Met familie heb je lol, doe je dingen samen, deel en vier je dingen. Familie staat altijd voor je klaar, helpt en zegt waar het op staat. Bij familie kom je thuis, ben je altijd welkom en kun je altijd terecht.'
Inhoudelijk wil The Family dat alle merkuitingen van een merk 'herkenbaar familie' zijn en blijven. 'Dat is helaas geen vanzelfsprekendheid in het complexe medialandschap van vandaag.'
Consistentiemodel
De oprichters van The Family zien nog te vaak dat een merk er op social bijvoorbeeld totaal anders uitziet dan op televisie of op de winkelvloer. 'Om dat te verbeteren hebben we een consistentiemodel ontwikkeld dat met een aantal duidelijke tools een herkenbare lijn creëert in alle communicatie.'
The Family is een klein onafhankelijk creatief bureau met naar eigen zeggen de kwaliteit en de mogelijkheden van een groot bureau. 'Maar wel flexibeler, met kortere lijnen en dus efficiënter dan grotere bureaus.' Daarnaast beschikt The Family over een grote familie van bedrijven en individuen waarmee het heel snel kan opschalen indien nodig: 'Onze close relatives of onze neefjes en nichtjes.'
Aftrap met Max Verstappen
The Family is al aan het werk, maar zal per 1 oktober officieel de voordeur van zijn huis openen aan de Van Ostadestraat 115 in de Amsterdamse Pijp.
'We zochten een huis, want een familie woont niet in een kantoor. Meetings doen we liefst samen in de keuken aan de keukentafel en presentaties doen we op de bank voor de tv. Concepten doen we ‘thuis’ of liever nog bij klanten. Op deze manier kunnen we het DNA van het merk beter voelen en beter vertalen, waardoor we sneller samen stappen kunnen zetten.'
G-Star Raw is de eerste officiële klant. Samen met dit kledingmerk heeft The Family het sponsorship van Max Verstappen vertaald in een commercial en een serie online en social video’s voor de Nederlandse markt. De film speelt met de overeenkomsten van het merk en Nederlands bekendste sportsman. Authentiek, rebels en zonder pretentie.
Naast G-Star Raw wordt er inmiddels ook samen met andere klanten al nieuw werk ontwikkeld. 'Maar daarover later meer', aldus het nieuwe bureau.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing