Donnie werft bezorgers voor New York Pizza
- Bureaus
- 27 aug 2019 @ 10:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - HRFoodRecruitmentCampagnes
- 27 aug 2019 @ 10:19
- Jeroen Mirck
New York Pizza is terug met een spraakmakende campagne. Niet met grote bloemkolen ditmaal, maar met de populaire rapper Donnie. Bedoeling is dat de wervingscampagne 'Monnie maken met je matties' veel nieuwe pizzabezorgers oplevert.
Het is de tweede campagne die Natwerk samen met reklamebureau.it voor New York Pizza ontwikkelde. De vorige was heel spraakmakend, vooral omdat veel mensen hem seksistisch vonden.
Topman Philippe Vorst liep Donnie tegen het lijf en vroeg hem op de man af of hij een 'restaurant-triootje' zag zitten: eerder werkte hij namelijk al samen met Febo en McDonald’s. 'Ik vind Donnie te gek', zegt Vorst. 'Hij heeft mij wel eens direct gebeld om een pizza te bestellen. Die heb ik natuurlijk voor ‘m geregeld. Ik ken hem via mijn buurman en vond het wel lachen om een keer met hem samen te werken.'
Kijkje in de keuken
De rapper krijgt in de campagne een kijkje in de keuken. Zo krijgen jongeren een goed beeld van wat bezorgen bij New York Pizza inhoudt. En belangrijker nog: wat het je oplevert.
De campagne draait om het werven van nieuwe bezorgers, met een incentive voor jongeren die al in dienst zijn: voor elke vriend die ze aandragen krijgen zij een vergoeding. Vandaar ‘Monnie maken met je matties’. 'Maar dat is niet de enige reden', zegt Vorst. 'Je werkt namelijk ook samen met je vrienden. Dat maakt het zo leuk om in onze teams te werken.'
In de voornamelijk social ingestoken campagne voeren Instagram Stories de boventoon. 'Samen met Natwerk en reklamebureau.it hebben we een unieke manier van werven gevonden waarbij we slim gebruik maken van een influencer. Als je het vergelijkt met andere wervingscampagnes is dit er een die er bij de doelgroep echt uitspringt.'
Donniedoos
In de Stories zie je Donnie kennismaken met het team en hoe hij pizza’s bezorgt. Na wat fooitjes zat zijn ontgroening er bijna op. Alleen nog even met de scooter door de wasstraat. 'Want Natwerk', aldus Natwerk.
Naast de wervingscampagne werkt New York Pizza ook voor een activatie samen met Donnie. Voor de actie introduceert de keten de Donniedoos, die de standaard pizzadoos in beperkte oplage vervangt. Daarmee worden alle pizza’s voorzien van een gratis topping: de playlist van Donnie. En wie met de Donniedoos voor z’n gezicht over New York Pizza en Donnie rapt, maakt kans op een jaar lang gratis pizza.
Credits
Opdrachtgever: New York Pizza | Bureaus: Natwerk en Reklamebureau.it | Productie: Kukeleku | Donniedoos: Natwerk (concept) en Reklamebureau.it (design)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- VluchtelingenWerk Nederland lanceert... 03-12-2024
- In memoriam Dennis Hamakers:... 03-12-2024
- Shortlist Gouden Zaag 2024 bekend02-12-2024
- ONVZ lanceert nieuwe merkcampagne 02-12-2024
- Aidsfonds lanceert de... 29-11-2024
- SZW geeft duidelijkheid over pensioen28-11-2024