Patritia Pahladsing (TBWA/Neboko): ‘Marketeer vraagt om sterke big ideas’

Patritia Pahladsing (TBWA/Neboko): ‘Marketeer vraagt om sterke big ideas’
  • Bureaus
  • 29 aug 2019 @ 09:02
  • 9530 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Interview

Het reclamelandschap anno 2019. Wie zijn de grote spelers, de nieuwkomers en challengers? Wat zijn de trends en hoe staat het met de creatievraag van marketeers? Reclamebureau TBWA/Neboko behoudt weliswaar het account Albert Heijn, maar moet ook concessies doen. De supermarktketen gaat in house een eigen studio ontwikkelen, die een deel van de reclamewerkzaamheden gaat invullen.

Patritia Pahladsing is managing director bij TBW/Neboko en begrijpt de vraag hoe deze verandering intern wordt opgelost. ‘We zijn bezig met het herinrichten van de interne organisatie, maar ik kan er nog geen details over geven.’

Over tot de orde van de dag. Welke trends ziet zij? Volgens Pahlandsingh vraagt de fragmentatie van het medialandschap om sterke ideeën die in elk kanaal goed tot zijn recht komen. ‘Als dat goed gebeurt zie je dat het elkaar versterkt. Daarom is het belangrijk om zoveel mogelijk specialisten in huis te hebben of goed samen te werken met andere bureaus. De competitie in reclameland gaat over de aandacht van de klant. Wie krijgt het voor elkaar binnen de enorme mediaconsumptie op te vallen, de aandacht vast te houden en gedrag te beïnvloeden.’

 

Kippenvel

Volgens haar is datadriven de term van nu. ‘Wij zetten data in om creativiteit aan te zwengelen, om het te monitoren en aan te scherpen. Het is belangrijk dat we niet doorslaan en alles wat menselijk is willen reduceren tot cijfertjes. Uiteindelijk gaat het er gewoon om dat een idee betekenisvol is en raakt. Kippenvel krijg je niet van cijfertjes, maar ze kunnen ondersteuning bieden aan het idee.’

Ook klanten realiseren zich volgens Pahlandsingh dat de fragmentatie van het medialandschap meer en meer een uitdaging vormt. ‘Doe ons een 30-seconden commercial, wordt niet meer gevraagd. De klant vraagt om sterke big ideas die ook opvallen in de timelines. Daarnaast is co-creatie en partnership iets wat onze klanten steeds meer willen. Het blackbox-principe (briefing afgeven en na een tijd presenteren) behoort tot het verleden. Samen op zoek gaan naar inzichten en samen goede ideeën ontwikkelen is efficiënter en effectiever.’

 

Jan Bonjer, Director Marketing & Creative Fox Networks Group koos recent voor TBWA/Neboko ónder meer vanwege de heldere visie: ‘Met Fox Sports zijn we met het merk een nieuwe fase ingegaan, die ook vraagt om een andere benadering in onze marketingdoelstellingen. In de zoektocht wie ons daarmee zou kunnen helpen viel TBWA\Neboko direct op, door met een heldere visie en krachtige aanpak onze uitdaging te analyseren en daar vervolgens ook een verfrissende, creatieve invulling aan te koppelen. Die kwaliteiten hebben ons overtuigd om de samenwerking met elkaar aan te gaan.’

 

Dit interview maakt deel uit van een serie interviews in de Coverstory Bureaus van MarketingTribune 14, 2019.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken