Stage Entertainment zet in op digitale transformatie

Stage Entertainment zet in op digitale transformatie
  • Bureaus
  • 6 aug 2019 @ 16:00
  • 17708 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DigitaalEntertainment

Theaterbedrijf Stage Entertainment zet in op digitale transformatie en werkt daartoe samen met creatief bureau One Shoe uit Utrecht. Eerste wapenfeit is de lancering van het zogenoemde Next Stage Lab, waarin concepten voor nieuwe websites worden gevalideerd.

Doel van de samenwerking is om bezoekers te begeleiden in 'de volledige musicaltrip': van de aanschaf van tickets tot en met een hotelovernachting de volgende dag. De Franse, Nederlandse, Spaanse, Duitse, Russische en corporate websites van Stage Entertainment hebben straks een uniform CMS (content management systeem). One Shoe organiseert in dit kader innovatie workshops met stakeholders uit verschillende Europese landen. Het bureau ondersteunt Stage Entertainment daarnaast met development strategie, user experience, interaction design en visual design.

Beide partijen hebben recent het Next Stage Lab geopend, waarin concepten en optimalisaties voor de nieuwe websites gevalideerd worden door middel van UX- en AB-testen. Het lab is gesitueerd in het hoofdkantoor van Stage Entertainment in Amsterdam.

Martijn Spaargaren, international e-commerce & digital transformation manager bij Stage Entertainment, laat weten: 'Het doel van de digitale transformatie is dat de nieuwe websites in de verschillende landen beter gaan presteren dan de huidige websites. Om dit voor elkaar te krijgen is het cruciaal dat we continu bij de klant toetsen wat goed is wat nog beter moet. De oprichting van Next Stage is het startschot om steeds meer een 'experimenteercultuur' op te tuigen in de verschillende landen.'

Stage Entertainment, in 1998 opgericht door Joop van Den Ende, is bekend van musicalproducties als The Lion King, Mama Mia en Anastasia. Het bedrijf is actief in zeven landen in Europa en heeft twintig theaters.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken