Hornbach brengt ode aan de vroege vogel

Hornbach brengt ode aan de vroege vogel
  • Bureaus
  • 27 sep 2019 @ 15:29
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DoelgroepenRetailCampagnes

De vroege morgen is magisch, vindt Hornbach. Het moment dat is voorbehouden aan klussers die voor dag en dauw opstaan. Vanuit die gedachte lanceert de bouwmarktketen vandaag een nieuwe najaarscampagne.

'Die vroege uurtjes, wanneer de grote meerderheid van ons land nog op één oor ligt, dát is het moment van klussers', legt Maarten Post, marketing manager bij Hornbach, uit. 'Een project beetpakken is niet voor iedereen weggelegd. Het is tijdrovend en vereist discipline. Iets wat onze klussers in zich hebben. Deze campagne is opnieuw een ode aan al die gemotiveerde doe-het-zelfvers. De ochtend is van hen.'

Geen zweet

Een tv-commercial vormt de basis van de nieuwe campagne, ontwikkeld door Heimat Berlin. Anders dan we van Hornbach gewend zijn, ditmaal geen lawaai of zweet. De klussers in de commercial nemen de kijker mee naar een voor hen epische plek: de bouwplaats. Ze pauzeren op het moment dat de nieuwe dag aanbreekt en genieten van de hypnotische stilte die alleen is weggelegd voor zij die hun werkdag vroeg beginnen.

De commercial is vanaf aanstaande zondag op televisie te zien. De campagne wordt verder crossmediaal ingezet, met uitingen via radio, out of home, online video en display, social media en print.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken