Uniekaas maakt comeback met nieuwe visual identity

- Bureaus
- 4 sep 2019 @ 10:55
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - FoodCampagnesCommercialsBrandingMerken
- 4 sep 2019 @ 10:55
- Jeroen Mirck
Uniekaas, het oudste kaasmerk van Nederland, maakt een comeback. Het merk was bovendien toe aan een opfrissing. Na de introductie van een nieuwe visual identity heeft Serviceplan in nauwe samenwerking met Uniekaas en Mediaplus een massa-mediale campagne ontwikkeld.
In de campagne spelen typische Nederlandse kaasgewoontes, zoals het op reis meenemen van onze kaas, de hoofdrol. Je kunt kaas zien als gewoon kaas. Daar neig je als nuchtere Hollanders al snel naar. Maar als je daar een beetje doorheen prikt, proef je dat de echte rol van kaas veel dieper gaat. Uniekaas begrijpt als geen ander hoe onmisbaar kaas in ons dagelijks leven is.
Naast de campagne is Serviceplan verantwoordelijk voor de nieuwe website, corporate-, event- en POS-communicatie. Mediaplus is verantwoordelijk voor de mediastrategie.
Serviceplan Group heeft haar roots in Duitsland. Wereldwijd behoort de onafhankelijke bureaugroep tot de top van de creatieve sector. Serviceplan Group werkt vanuit een House of Communication, waar alle verschillende communicatiespecialisten onder één dak werken. Serviceplan Nederland (geleid door Mariska Wilschut) richt zich op strategie en creatie en Mediaplus (geleid door Ramon Kragtwijk en Menno Westinga) op media, tech en digital.
Credits
Uniekaas: Freek Cornelissen, Marja van Steen-Verkuijlen
Bureau: Serviceplan Nederland
Creatie & Design: Serviceplan Nederland
Regie & Productie: Daniel Dow, dpplr
Website: 51 North
Muziek: Wim Vonk
Mediabureau: Mediaplus Nederland
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen naar Fitzroy
- Trendrapport: duurzaam, technologie en diversiteit
- Nieuwe campagne Ziggo stelt technologie centraal
Laatste Nieuws
- Nieuwe brandingtak Sprints & Sneakers03-02-2023
- Barbera Wolfensberger missieleider... 03-02-2023
- Esprix deadline verlengd tot 23... 03-02-2023
- NL Film versterkt met Anne de Clercq... 03-02-2023
- Effies zoeken juryleden met lef en... 03-02-2023
- Denis Ghys Chief Strategy Officer... 02-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day