Albert Heijn: Ilse serveert de lekkerste herfstgerechten

Albert Heijn: Ilse serveert de lekkerste herfstgerechten
  • Bureaus
  • 15 okt 2019 @ 13:01
  • 13264 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommercialsCampagnes

Albert Heijn komt in samenwerking met TBWA\Neboko met een vervolg op de veelbesproken tv-commercial met supermarktmanager Ilse in de hoofdrol. Ditmaal met de pay-off: de lekkerste herfstgerechten, maar dan makkelijk. We vroegen woordvoerder Ronald van der Aart om een reactie.

Supermarktmanager Ilse (echte naam Randy Fokke) speelt in de nieuwe commercial wederom de hoofdrol, die ditmaal thuis bij haar gezin afspeelt. De herfstige verspaketten van de supermarkt staan hierbij centraal. In een persverklaring: 'Met meer dan 20 verspaketten vind je bij Albert Heijn altijd een gerecht dat bij jou past. Nieuw deze herfst: heerlijke Italiaanse pompoenrisotto, die je met trots op tafel kunt zetten. Zo heb je altijd een bijzondere maaltijd paraat, met lekkere ingrediënten en veel groente.’

Kritiek

De vorige tv-commercial van Albert Heijn waarin Nederland voor het eerst kennismaakte met Ilse, nog maar drie weken oud, deed direct het nodige stof opwaaien. Onze columnist Dick van der Lecq sprak van wittemannenschaamte.

Ronald van der Aart, woordvoerder van Albert Heijn, geeft desgevraagd een reactie op de kritiek: 'Het hoort er een beetje bij. We realiseren ons dat we het niet iedereen naar de zin kunnen maken. Met supermarktmanager Van Dalen (Harry Piekema, red.) hebben we 153 commercials gedaan, denk je dat Nederland hem vanaf dag één al omarmde? Nee, zoiets heeft tijd nodig. Dat komt met Ilse echt wel goed.'

Over de campagne zegt Van der Aart: 'In de eerste tv-commercial stond de kennismaking met Ilse echt centraal, een introductie. Nu weet Nederland wie zij is, dus kunnen we meer doorpakken op haar karakter en dat van haar gezin. We brengen in de nieuwe tv-commercial echt de productcategorie onder de aandacht, in de toekomst zullen we meer verhalen gaan uitspinnen. Zodat de kijker steeds meer vertrouwd raakt met Ilse en haar gezin.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken