Brego Keller leidt Publicis Groupe Nederland

Brego Keller leidt Publicis Groupe Nederland
  • Bureaus
  • 2 okt 2019 @ 09:44
  • 9415 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Publicis Groupe Benelux maakt vandaag de benoeming bekend van Brego Keller als chief operating officer. In deze rol gaat hij leiding geven aan de Nederlandse operatie van het communicatieadviesbedrijf met de bijbehorende bureaumerken.

Keller komt van UM Nederland, dat afgelopen maandag een nieuw management aankondigde.

De komst van Keller bij Publicis Groupe is onderdeel van een strategische reorganisatie. De organisatie wordt volledig gestructureerd rondom de klanten van het communicatieadviesbedrijf. Dit betekent dat klanten vanuit de organisatie worden bediend door één client lead. Verder wordt de organisatie van alle bureaumerken ingericht rondom zes transformatiecompetenties op het gebied van marketing: creatie, media, influence, data, commerce en productie.

Jacco ter Schegget, CEO van Publicis Groupe Nederland, laat weten 'Met zijn ruime ervaring en kennis van media, reclame en digital is Brego de moderne leider die we nodig hebben. Met de nieuwe structuur en benoemingen zijn we flexibel in alle opzichten. Onze klanten profiteren hier maximaal van. Daarnaast is Brego gewoon een prettig en nuchter mens.'

Brego Keller zelf zegt: 'De strategie van Publicis om klanten vanuit een échte integratie te kunnen bedienen, is voor mij een voorwaarde om relevant te blijven. Verder vraagt geïntegreerd werk -net als bij een toporkest- een dirigent die uit iedereen het beste haalt. Mooi om dit samen met Jacco te gaan doen. Daadkracht is dagelijkse kost voor hem.'

Chief talent officer

Naast Keller is Olof Kuipers deze week als chief talent officer gestart bij Publicis Groupe Benelux. Hij komt van Hudson's Bay, waar hij de rol van HR-directeur vervulde. Ter Schegget over Kuipers: 'De komst van Olof is een investering in wat het belangrijkste is in onze industrie: talent. Met hem kunnen we verder bouwen aan een sterke expertorganisatie in de Benelux.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken