Bud op Nederlandse televisie

Bud op Nederlandse televisie
  • Bureaus
  • 2 okt 2019 @ 15:27
  • 11765 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCommercialsCampagnes

De eerste Nederlandse tv-commercial van Bud is een feit. De commercial is een volgende stap in de grotere campagne van het van oorsprong Amerikaanse biermerk die eerder deze zomer van start ging.

Wat we zien in de commercial: terwijl het Bud-pilsener vanuit de fles in het glas geschonken wordt, kondigt het merk zijn komst naar Nederland vol zelfvertrouwen aan met de quote: ‘The king of beers, the smoothest taste, is finally here..' Waarna het beeld overgaat in dansende mensen, passend bij de locaties waar Bud in de Nederlandse horeca verkrijgbaar is.

Sjors van Drie, brand manager bij Ab InBev (waar Bud onder valt), licht toe: 'Met deze tv-campagne focussen we op onze komst naar Nederland en daarnaast op de zachte smaak die ons bier geschikt maakt voor high energy occassions. We hopen hiermee iets toe te voegen aan het Nederlandse pilslandschap.'

De tv-commercial is onderdeel van een grotere campagne van Bud, waar ook een samenwerking met Ajax, OOH-uitingen en het platform BudX Amsterdam onder vallen. Inmiddels schenken ruim duizend Nederlandse horecagelegenheden Bud op fles of tap. In de supermarkten is het merk te verkrijgen op fles of in blik.

Credits

XXS Amsterdam is verantwoordelijk voor concept en creatie en Vizeum voor de mediaplanning. Virtue heeft de koppeling met de 'urban cultuur' gedaan en Wink organiseert de Bud-evenementen. De niet aflatende PR-activiteiten komen van de hand van Glasnost.

Lees ook: Budweiser daagt Heineken uit op thuismarkt



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken