Glasnost start apart 'native advertising agency' Yuri

Glasnost start apart 'native advertising agency' Yuri
  • Bureaus
  • 7 okt 2019 @ 12:08
  • 14513 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • StrategieNieuwkomers

Na vier jaar voorbereiding start PR-bureau Glasnost een native advertising agency genaamd Yuri. Hiermee speelt het bureau in op de groei van de branded content-discipline binnen het bedrijf zelf. Sophie Benink (foto) gaat Yuri leiden.

Ook speelt Glasnost met Yuri in op de groeiende behoefte van moderne consumenten aan authentieke verhalen in een redactionele context, boven traditionele advertenties. In de kern gaat het bureau zich richten op het ontwikkelen van creatieve strategieën en concepten voor always-on branded storytelling en influencer marketing. Met mediastrateeg Sophie Benink, die vorig jaar werd uitgeroepen tot Mediabelofte, aan boord is effectieve mediaplanning het nieuwe bureau naar eigen zeggen toevertrouwd. Het bureau spreekt de ambitie uit om native advertising in Nederland naar een hoger niveau te tillen, waarbij geen ruimte meer is voor valsspelers.

De naam Yuri stamt af van de eerste mens in de ruimte, de Russische pionier Yuri Gagarin. Hij bewandelde nieuwe paden, bereikte nieuwe hoogtes en zag onbegrensde mogelijkheden. Het bureau Yuri beweegt zich net als de persoon Yuri graag op nieuw terrein. 'En dan niet in outer space, maar in de wereld van branded storytelling'.

Wouter Glaser, oprichter van Glasnost en medeoprichter van Yuri, laat weten: 'Het medialandschap verandert enorm snel, waardoor nieuwe mogelijkheden en kansen ontstaan voor onze merken. Maar bij elke nieuwe industrie zijn er excessen, cowboys en oneerlijke praktijken. Wij willen als Yuri een helder en eerlijk geluid laten horen, met langdurige samenwerkingen, data als leidraad van campagnes en audits om valsspelers buitenspel te zetten.'

Ga voor meer informatie naar de website.

Lees ook: Glasnost start apart pr-bureau Fitzgerald

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken