Kia laat zien waar het voor staat

Kia laat zien waar het voor staat
  • Bureaus
  • 14 okt 2019 @ 10:00
  • 14494 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesCommercials

Kia is een van de best verkochte automerken in Nederland, maar de merkperceptie loopt daar nog behoorlijk op achter. Een nieuwe campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, moet daar verandering in brengen.

Maaike Aarts, manager communicatie & PR bij Kia, laat weten: 'De afgelopen jaren hebben we enorme stappen gezet op het gebied van kwaliteit en design van onze auto's. We winnen wereldwijd betrouwbaarheidstests en designprijzen. Ook worden onze modellen gewaardeerd om hun rijeigenschappen, waarbij we niet onderdoen voor de bekende merken. Desondanks weet Nederland niet goed waar Kia voor staat. Daarom zijn we samen met XXS Amsterdam een traject gestart om het merk te duiden en richting te geven.'

Joram Helmer, head of strategy bij XXS Amsterdam, voegt daaraan toe: 'De ambitie van Kia is grenzeloos en de innovatiekracht gigantisch, maar we moeten wel bouwen op bestaande associaties van het merk. We hebben een logisch, relevant en onderscheidend merkdomein gevonden.'

De bekende '7 jaar-garantie' van het merk komt duidelijk naar voren in de campagne. In de tv-commercial ('7 jaar in 7 seconden') laat Kia zien wat men zoal meemaakt in zeven jaar autorijden. De campagne gaat verder live op social media en andere online kanalen. Er komt een vervolg in 2020.

Credits

Client: Kia Motors Nederland B.V.

Creative Agency: XXS Amsterdam

Responsible at Kia: Sjoerd Knipping, Maaike Aarts, Iris Koorn

Strategy: Joram Helmer

Creatives: John de Vries, Siebe Kruize, Anne van Andel

Account: Ward Enckhof, Lisa Been

Agency Producer: Marcel Ossendrijver

Retouch photography: Gio Pardjo

Media strategy: Stroom / Rutger Mackenbach

 

Production & Post: Glassworks Amsterdam

Directors: Rüdiger Kaltenhäuser, Darren Macpherson & Kyle Obley

Executive producer: Anya Kruzmeta, Chris Kiser

Senior producer: Ariella Amrami

Lead 3d artist: Darren Macpherson

Lead 2d artists: Kyle Obley & Blake Huber

Colourist: Scott Harris

D.O.P.: Paul O’Callaghan

Shoot Production: SkipRope / Lauren Becker, Kerstin Kambier

Editor: Ben Putland

Photography: Paul O’Callaghan

Sound studio: Wave Studios

Sound designer: Alex Nicholls-Lee

Music Agency: Adelphoi Music

Music supervisor & producer: Jonathan Watts

Arranger: Ashley Bates



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken