Kia laat zien waar het voor staat
- Bureaus
- 14 okt 2019 @ 10:00
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesCommercials
- 14 okt 2019 @ 10:00
- Lucas Boon
Kia is een van de best verkochte automerken in Nederland, maar de merkperceptie loopt daar nog behoorlijk op achter. Een nieuwe campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, moet daar verandering in brengen.
Maaike Aarts, manager communicatie & PR bij Kia, laat weten: 'De afgelopen jaren hebben we enorme stappen gezet op het gebied van kwaliteit en design van onze auto's. We winnen wereldwijd betrouwbaarheidstests en designprijzen. Ook worden onze modellen gewaardeerd om hun rijeigenschappen, waarbij we niet onderdoen voor de bekende merken. Desondanks weet Nederland niet goed waar Kia voor staat. Daarom zijn we samen met XXS Amsterdam een traject gestart om het merk te duiden en richting te geven.'
Joram Helmer, head of strategy bij XXS Amsterdam, voegt daaraan toe: 'De ambitie van Kia is grenzeloos en de innovatiekracht gigantisch, maar we moeten wel bouwen op bestaande associaties van het merk. We hebben een logisch, relevant en onderscheidend merkdomein gevonden.'
De bekende '7 jaar-garantie' van het merk komt duidelijk naar voren in de campagne. In de tv-commercial ('7 jaar in 7 seconden') laat Kia zien wat men zoal meemaakt in zeven jaar autorijden. De campagne gaat verder live op social media en andere online kanalen. Er komt een vervolg in 2020.
Credits
Client: Kia Motors Nederland B.V.
Creative Agency: XXS Amsterdam
Responsible at Kia: Sjoerd Knipping, Maaike Aarts, Iris Koorn
Strategy: Joram Helmer
Creatives: John de Vries, Siebe Kruize, Anne van Andel
Account: Ward Enckhof, Lisa Been
Agency Producer: Marcel Ossendrijver
Retouch photography: Gio Pardjo
Media strategy: Stroom / Rutger Mackenbach
Production & Post: Glassworks Amsterdam
Directors: Rüdiger Kaltenhäuser, Darren Macpherson & Kyle Obley
Executive producer: Anya Kruzmeta, Chris Kiser
Senior producer: Ariella Amrami
Lead 3d artist: Darren Macpherson
Lead 2d artists: Kyle Obley & Blake Huber
Colourist: Scott Harris
D.O.P.: Paul O’Callaghan
Shoot Production: SkipRope / Lauren Becker, Kerstin Kambier
Editor: Ben Putland
Photography: Paul O’Callaghan
Sound studio: Wave Studios
Sound designer: Alex Nicholls-Lee
Music Agency: Adelphoi Music
Music supervisor & producer: Jonathan Watts
Arranger: Ashley Bates
KIA19-106 KIA QUALITY 045 from XXS on Vimeo.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
- Warc Effective 100 2024:... 26-03-2024
- Chocomel aast op samenwerking met Hak25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing