Mercedes-Benz lanceert schadeservice

Mercedes-Benz lanceert schadeservice
  • Bureaus
  • 31 okt 2019 @ 09:41
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Mercedes-Benz lanceert vandaag in samenwerking met XXS Amsterdam een nieuwe campagne om consumenten bewust te maken van de eventuele schade achter een deuk of kras.

Met de 'repair & connect'-service wordt de schade achter de schade gerepareerd. Zo kan een aanrijding met een paaltje direct impact hebben op de active brake assist van het voertuig, terwijl de berijder en andere weggebruikers juist op deze systemen vertrouwen. De service moet betrouwbaarheid en veiligheid rondom de voertuigen van Mercedes-Benz garanderen.

Claire van Hartingsveldt, communicatie customer services bij Mercedes-Benz, laat weten: 'Met deze campagne benadrukken we dat je veiligheid niet aan het toeval moet overlaten. We tonen het herkenbare gedrag dat een kleine schade niet altijd urgentie heeft. Er wordt te lang mee doorgereden of  -erger nog- niets mee gedaan.'

John de Vries, creative director bij XXS Amsterdam, voegt daaraan toe: 'Voor deze campagne was het de uitdaging om techniek en de herkenbaarheid van een kleine schade, en het uitstellende gedrag ervan, te combineren. En om een impactvol verhaal te vertellen. De keuze voor abstractrie in voice en het gebruik van projectie geven de film eigenheid en komt op een originele manier binnen bij de kijker.'

Op deze landingspagina geven medewerkers van de repair & reconnect-service antwoord op veel voorkomende misvattingen. Bekijk de campagnefilm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken