Specsavers: laat je ogen (vaker) controleren
- Bureaus
- 22 okt 2019 @ 12:19
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 22 okt 2019 @ 12:19
- Lucas Boon
Bril of niet, het is belangrijk om regelmatig je ogen te laten controleren. Met een nieuwe campagne genaamd Eye Opener maakt opticienketen Specsavers de Nederlander zich daarvan bewust.
De campagne, ontwikkeld door het Deense bureau Fosbury Copenhagen, is sinds gisteren te zien op tv, social media en online. Daarnaast worden consumenten van veertig jaar en ouder via een regionale en lokale mediacampagne geactiveerd om regelmatig hun ogen te laten onderzoeken. Ook wordt de campagne ondersteund met een influencercampagne waarbij bekende veertigers persoonlijke geluksmomenten delen.
In de campagnevideo zien we een groep mensen die deelnemen aan een experiment waarin zij hun ogen laten controleren. Na afloop van de test blijkt dat één persoon in de groep, Edwin, een persoonlijk verhaal te vertellen heeft. Zijn vrouw Auke kwam er namelijk door een oogtest achter dat haar sterk verslechterde zicht niet alleen een kwestie van een nieuwe sterkte was.
Wieteke van Hunnik, head of PR bij Specsavers, laat weten: 'Veel mensen gaan standaard één keer per jaar naar de tandarts, maar hoe vaak laten we nu eigenlijk onze ogen controleren? Dit vergeten we in veel gevallen, terwijl goed zicht ontzettend belangrijk is en de kans op een oogaandoening vanaf je veertigste alleen maar toeneemt. Het regelmatig controleren van je ogen is van enorm belang, mede doordat symptomen van veel oogaandoeningen pas in een laat stadium merkbaar zijn. Vroegtijdig ontdekken kan de behandeling vereenvoudigen en de kans op succes vergroten.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing