Wanneer neem jij autovrij?

Wanneer neem jij autovrij?
  • Bureaus
  • 3 okt 2019 @ 09:43
  • 13032 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijCampagnesZakelijk

Energiebedrijf Enexis Groep lanceert de campagne 'En jij? Wanneer neem je Autovrij?'. De campagne is erop gericht om de routine in het woon-/werkverkeer van automobilisten te doorbreken en hen ertoe aan te zetten wat vaker een 'autovrije dag' te nemen.

In de campagne, ontwikkeld door Ceci n'est pas un bureau, wordt autovrij nemen gepresenteerd als ‘een cadeautje aan jezelf’. Startpunt is de website ikneemautovrij.nl, ontworpen door Kaliber, waarop handige tips te vinden zijn.

Volgens Enexis Groep leert de ervaring dat, eenmaal een dagje autovrij geprobeerd, de kans groter is dat men zijn reisgedrag aanpast. Dit moet uiteindelijk leiden tot duurzame mobiliteit en minder filestress. Eerdere initiatieven, zoals de autoloze dinsdag, hebben er bijvoorbeeld toe geleid dat 12% van de werkende Nederlanders hun reisgedrag structureel heeft aangepast, zo stelt het energiebedrijf.

Voor het aanjagen van de campagne maakt Enexis Groep gebruik van zo'n vijftig bedrijven en organisaties die 'duurzamer zakelijk verkeer nastreven'. Zij zijn verenigd in de coalitie Anders Reizen. Volgend jaar moet er budget vanuit de landelijke overheid vrijkomen om de campagne ook daarbuiten bekend te maken.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken