Winnaars Fresh Air Challenge bekend

Winnaars Fresh Air Challenge bekend
  • Bureaus
  • 14 okt 2019 @ 10:54
  • 12369 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatieOutdoor

De tweede editie van de Fresh Air Challenge, georganiseerd door ADCN, Kinetic en J. Walter Thompson, is gewonnen door Havas Lemz en Unicef met het concept 'The Wall of Growth'.

Foto: Juryvoorzitter Lode Schaeffer (r) feliciteert creatief team Havas Lemz.

Dit concept wordt beloond met een mediabudget van €100.000 en een productiebudget van €10.000. De overige winnaars zijn Indie Amsterdam met een concept voor Schoonenberg en Dept voor Gazelle.

De Fresh Air Challenge heeft als doel om creativiteit en innovatie in out-of-home communicatie te stimuleren. De winnaar van vorig jaar, N=5 met Vrijheidsverhalen voor Comité 4 en 5 mei, won vorige week een Lovie Award.

In de Westergasfabriek zijn afgelopen donderdag in totaal twintig concepten gepresenteerd. Het concept van The Wall of Growth nodigt het publiek uit om hun lengte te meten en te doneren voor de voeding en groei van kinderen. De jury spreekt over een idee dat op zeer visuele wijze gebruik maakt van digital out of home om zodoende een speelse interactie met het publiek te stimuleren. Tegelijkertijd is het een frisse oplossing voor de uitdaging en doelstellingen van Unicef, die jong en publiek kan activeren.

Lode Schaeffer (juryvoorzitter) aat weten: 'Dit concept heeft veel creatieve mogelijkheden binnen out-of-home, maar ook in spin-offs naar andere media. In alle inzendingen zit veel creatief potentieel. Met de jury en de experts van de partners maken we tijd om alle concepten te helpen naar een nog hoger niveau.'

ADCN en Kinetic gaan nu samen met de winnaars en partners van Fresh Air (Exterion Media, JCDecaux, Clear Channel, Blowup Media) de executie van de winnende drie concepten uitwerken. Ook volgt er een dag voor alle deelnemers om de concepten te verbeteren of zo goed mogelijk uit te voeren.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken