Winnaars Fresh Air Challenge bekend
- Bureaus
- 14 okt 2019 @ 10:54
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieOutdoor
- 14 okt 2019 @ 10:54
- Lucas Boon
De tweede editie van de Fresh Air Challenge, georganiseerd door ADCN, Kinetic en J. Walter Thompson, is gewonnen door Havas Lemz en Unicef met het concept 'The Wall of Growth'.
Foto: Juryvoorzitter Lode Schaeffer (r) feliciteert creatief team Havas Lemz.
Dit concept wordt beloond met een mediabudget van €100.000 en een productiebudget van €10.000. De overige winnaars zijn Indie Amsterdam met een concept voor Schoonenberg en Dept voor Gazelle.
De Fresh Air Challenge heeft als doel om creativiteit en innovatie in out-of-home communicatie te stimuleren. De winnaar van vorig jaar, N=5 met Vrijheidsverhalen voor Comité 4 en 5 mei, won vorige week een Lovie Award.
In de Westergasfabriek zijn afgelopen donderdag in totaal twintig concepten gepresenteerd. Het concept van The Wall of Growth nodigt het publiek uit om hun lengte te meten en te doneren voor de voeding en groei van kinderen. De jury spreekt over een idee dat op zeer visuele wijze gebruik maakt van digital out of home om zodoende een speelse interactie met het publiek te stimuleren. Tegelijkertijd is het een frisse oplossing voor de uitdaging en doelstellingen van Unicef, die jong en publiek kan activeren.
Lode Schaeffer (juryvoorzitter) aat weten: 'Dit concept heeft veel creatieve mogelijkheden binnen out-of-home, maar ook in spin-offs naar andere media. In alle inzendingen zit veel creatief potentieel. Met de jury en de experts van de partners maken we tijd om alle concepten te helpen naar een nog hoger niveau.'
ADCN en Kinetic gaan nu samen met de winnaars en partners van Fresh Air (Exterion Media, JCDecaux, Clear Channel, Blowup Media) de executie van de winnende drie concepten uitwerken. Ook volgt er een dag voor alle deelnemers om de concepten te verbeteren of zo goed mogelijk uit te voeren.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing