Dag1 Epica: 3 goud, 9 zilver en 4 brons voor NL
- Bureaus
- 19 nov 2019 @ 07:56
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Award
- 19 nov 2019 @ 07:56
- Sjaak Hoogkamer
Na de eerste dag van juryberaad – maandag 18 november - heeft Nederland 3 maal goud, 7 maal zilver en 4 keer brons binnengesleept bij de Epica Awards. MediaMonks won 2 keer het goud, Achtung! mcgarrybowen eenmaal.
MediaMonks won goud voor Aeromexico en voor National Center for Missing & Exploited Children. Achtung! Mcgarrybowen won het goud voor Volkswagen met Snelweg Sprookjes (in de categorie Automotive services) en haalde met dezelfde campagne ook zilver binnen in een andere categorie, namelijk creative use of data.
MediaMonks sleept 2x goud binnen bij de Epica Awards
Zilver is er voor MediaMonks voor Aeromexico, G-UNIT Amsterdam voor Veloretti bikes, Persuade voor Zeeman, RSA Films voor Arch&Hook, 180 Kingsday voor Al Jazeera Media Network (3 verschillende uitingen) en voor Isobar Amsterdam voor Ab Inbev (Hertog Jan).
Het brons ging naar This Page Amsterdam voor Nike, Publicis Groupe Nederland won met het ministerie van Welzijn 2 maal brons in 2 categorieen: communication & public services en mobile campaigns. SuperHero Cheesecake won brons voor Grand Hustler Records.
Het land dat de meeste awards binnensleepte was Duitsland met 42 awards waarvan 14 goud. VS eindigde op de tweede plek met 36 prijzen waarvan 11 goud.
Het succesvolste network was McCann Worldgroup met 43 awards en 16 goud, gevolgd door BBDO met 26 prijzen en 7 goud.
De succesvolste campagne was The Tampon Book van Scholz & Friends Berlin die maar liefst 4 maal in de prijzen viel waarvan 3 goud.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing