IDEA ondertekent VEA Pitchcode
- Bureaus
- 6 nov 2019 @ 11:26
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CommunicatiePitches
- 6 nov 2019 @ 11:26
- Redactie Bureaus
Met het ondertekenen van de VEA Pitchcode en het opstellen van een eigen 'pitch-checklist' wil branchevereniging IDEA de resultaten van creatieve pitches optimaliseren.
'Uitdagingen rondom pitchtrajecten raken ook livecommunicatie- en eventbureaus', zo laat Maarten Schram, managing director van IDEA, weten. 'De VEA-code biedt perfecte handvatten voor een effectief en respectvol pitchtraject. Voor zowel opdrachtgevers als deelnemende bureaus.'
Aanvullend op de VEA Pitchcode heeft IDEA een eigen checklist met praktische tips gemaakt die moet helpen bij het opzetten van een doeltreffende bureauselectie. Schram: 'Opdrachtgevers en bureaus in de eventwereld hebben te maken met specifieke kansen en uitdagingen. Daar gaan we met deze checklist dieper op in.' De checklist is hier te downloaden.
Onderzoek
Het recent afgenomen IDEA Opdrachtgeversonderzoek 2019 moet het belang van een duurzaam pitchtraject nog eens onderstrepen. Ruim een derde van de opdrachtgevers van Nederlandse livecommunicatiebureaus zegt pitches uit te schrijven. En een derde van alle opdrachten voor events loopt via een pitch. 'De belangen zijn groot, net als de hoeveelheid tijd en kennis die in pitches wordt geïnvesteerd door bureaus en opdrachtgevers. Een gedegen traject voorkomt kapitaalvernietiging', aldus Schram.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke...
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die clubkas willen spekken
Laatste Nieuws
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe... 18-04-2025
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en... 17-04-2025
- Look-O-Look lanceert kleurrijke... 17-04-2025
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase17-04-2025
- Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor... 16-04-2025
- Contentcreatie zonder grenzen,... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management