IDEA ondertekent VEA Pitchcode

IDEA ondertekent VEA Pitchcode
  • Bureaus
  • 6 nov 2019 @ 11:26
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommunicatiePitches

Met het ondertekenen van de VEA Pitchcode en het opstellen van een eigen 'pitch-checklist' wil branchevereniging IDEA de resultaten van creatieve pitches optimaliseren.

'Uitdagingen rondom pitchtrajecten raken ook livecommunicatie- en eventbureaus', zo laat Maarten Schram, managing director van IDEA, weten. 'De VEA-code biedt perfecte handvatten voor een effectief en respectvol pitchtraject. Voor zowel opdrachtgevers als deelnemende bureaus.'

Aanvullend op de VEA Pitchcode heeft IDEA een eigen checklist met praktische tips gemaakt die moet helpen bij het opzetten van een doeltreffende bureauselectie. Schram: 'Opdrachtgevers en bureaus in de eventwereld hebben te maken met specifieke kansen en uitdagingen. Daar gaan we met deze checklist dieper op in.' De checklist is hier te downloaden.

Onderzoek

Het recent afgenomen IDEA Opdrachtgeversonderzoek 2019 moet het belang van een duurzaam pitchtraject nog eens onderstrepen. Ruim een derde van de opdrachtgevers van Nederlandse livecommunicatiebureaus zegt pitches uit te schrijven. En een derde van alle opdrachten voor events loopt via een pitch. 'De belangen zijn groot, net als de hoeveelheid tijd en kennis die in pitches wordt geïnvesteerd door bureaus en opdrachtgevers. Een gedegen traject voorkomt kapitaalvernietiging', aldus Schram.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken