Achtung McGarryBowen start nieuwe hub voor branded channels
- Bureaus
- 9 dec 2019 @ 09:57
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 9 dec 2019 @ 09:57
- Sjaak Hoogkamer
Achtung McGarryBowen start in samenwerking met Isobar een nieuwe hub, waarin brand publishing en contentproductie onder één dak samenkomen. Met deze propositie worden naar eigen zeggen de krachten van beide bureaus gebundeld.
In de hub komen de social media ervaring van Isobar (o.a. Coca-Cola en Marktplaats) en de strategische en creatieve kracht van Achtung McGarryBowen (Vodafone en Volkswagen) samen. De hub wordt geen apart bureau, maar wordt als zelfstandige unit geïntegreerd in de bureaus, beide onderdeel van Dentsu Aegis Network.
Achtung McGarryBowen start in samenwerking met Isobar een nieuwe hub die gas gaat geven op branded content
De nieuwe unit wordt geleid door Michael Nap (zie foto boven). Met uitgebreide ervaring in zowel reclame (DDB Unlimited), PR en social (The Gardeners) als TV (Talpa, Blue Circle en RTL) kan hij de verschillende werelden bij elkaar brengen. Nap: ‘Eigenlijk gaat het bij goede content maar om twee dingen: zorg dat mensen er vrijwillig hun tijd aan willen besteden door het super entertaining en/of informatief te maken. En zorg dat de content structureel bijdraagt aan merk- en businessdoelstellingen. Er wordt op dit moment teveel content gemaakt die aan geen van beide criteria voldoet. Met deze nieuwe propositie willen we de content van onze klanten creatief en inhoudelijk een kwaliteitsimpuls geven. Zo kunnen we samen met hen bouwen aan een langdurige relatie met de consument.’
Versnipperd
Sven Vening, Co-MD Achtung McGarryBowen: ‘De wereld van content en social media is totaal versnipperd. Dit zorgt eerder voor méér content dan betere content en levert onze klanten een hoop onnodige complexiteit op. Contentmarketingbureaus, mediabureaus en social media agencies jagen allemaal op hetzelfde stukje van de kalender en werken met KPI’s waar iedereen wel zijn of haar gelijk in kan vinden. Wij proberen het landschap weer een beetje op te ruimen. Dat is fijner werken voor onze klanten en levert betere content op voor het publiek.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing