Achtung McGarryBowen start nieuwe hub voor branded channels

Achtung McGarryBowen start nieuwe hub voor branded channels
  • Bureaus
  • 9 dec 2019 @ 09:57
  • 18222 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Achtung McGarryBowen start in samenwerking met Isobar een nieuwe hub, waarin brand publishing en contentproductie onder één dak samenkomen. Met deze propositie worden naar eigen zeggen de krachten van beide bureaus gebundeld.

In de hub komen de social media ervaring van Isobar (o.a. Coca-Cola en Marktplaats) en de strategische en creatieve kracht van Achtung McGarryBowen (Vodafone en Volkswagen) samen. De hub wordt geen apart bureau, maar wordt als zelfstandige unit geïntegreerd in de bureaus, beide onderdeel van Dentsu Aegis Network. 

Achtung McGarryBowen start in samenwerking met Isobar een nieuwe hub die gas gaat geven op branded content

De nieuwe unit wordt geleid door Michael Nap (zie foto boven). Met uitgebreide ervaring in zowel reclame (DDB Unlimited), PR en social (The Gardeners) als TV (Talpa, Blue Circle en RTL) kan hij de verschillende werelden bij elkaar brengen. Nap: ‘Eigenlijk gaat het bij goede content maar om twee dingen: zorg dat mensen er vrijwillig hun tijd aan willen besteden door het super entertaining en/of informatief te maken. En zorg dat de content structureel bijdraagt aan merk- en businessdoelstellingen. Er wordt op dit moment teveel content gemaakt die aan geen van beide criteria voldoet. Met deze nieuwe propositie willen we de content van onze klanten creatief en inhoudelijk een kwaliteitsimpuls geven. Zo kunnen we samen met hen bouwen aan een langdurige relatie met de consument.’

Versnipperd

Sven Vening, Co-MD Achtung McGarryBowen: ‘De wereld van content en social media is totaal versnipperd. Dit zorgt eerder voor méér content dan betere content en levert onze klanten een hoop onnodige complexiteit op. Contentmarketingbureaus, mediabureaus en social media agencies jagen allemaal op hetzelfde stukje van de kalender en werken met KPI’s waar iedereen wel zijn of haar gelijk in kan vinden. Wij proberen het landschap weer een beetje op te ruimen. Dat is fijner werken voor onze klanten en levert betere content op voor het publiek.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken