#DOESLIEF vervolgcampagne over agressie tegen hulpverleners
- Bureaus
- 23 dec 2019 @ 12:02
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 23 dec 2019 @ 12:02
- Sjaak Hoogkamer
Als vervolg op de succesvolle #DOESLIEF campagne in maart 2019 kondigt Sire een korte, actuele vervolgcampagne aan, gericht op geweld en agressie tegen hulpverleners.
Vanaf 24 december worden een week lang online video’s, tv- en radiospots ingezet die dit ongewenste gedrag adresseren met de inmiddels populaire uitspraak #DOESLIEF. De campagne is ontwikkeld samen met Joe Public Take-Away Advertising, en in samenwerking met o.a. Publicis Groupe / Starcom, Blauw Gras en Coopr.
De Effie-waardige #DOESLIEF campagne krijgt een vervolg om agressie tegen hulpverleners tijdens de feestdagen achterwege te laten
Jaarlijks worden er vele duizenden meldingen gedaan van verbaal of fysiek geweld tegen brandweer, politie-, ambulance- en ander hulpverlenend personeel. Eén op de drie hulpverleners kreeg vorig jaar te maken met agressie. Een aantal dat in de periode rond de jaarwisseling alleen maar toeneemt. Sire (Stichting Ideële Reclame) heeft besloten dit ongewenste gedrag onderwerp van gesprek te laten zijn in de laatste week van het jaar.
In 2011 lanceerde Sire de campagne ‘Handen af van onze hulpverleners’ nadat uit onderzoek bleek dat 53% van de hulpverleners wel eens geconfronteerd werd met geweld. Acht op de tien Nederlanders zeiden toen het geweld en agressie tegen hulpverlenend personeel af te keuren. Acht jaar later blijkt het beledigen, bedreigen of zelfs fysieke geweld tegen hulpverleners weliswaar afgenomen, maar het komt nog steeds te vaak voor. Sire hoopt met deze korte #DOESLIEF campagne op TV, radio en online opnieuw bij te dragen aan een stukje bewustwording over dit onderwerp en een verdere daling van dit gedrag te stimuleren.
Credits Hulpverlener campagne
Reclamebureau: Joe Public Take-Away Advertising
Mediabureau: Publicis Groupe / Starcom
PR: Coopr
Social bureau: Blauw Gras
Postproductie: The Compound
Geluid: Soundcircus, Shelley Bos (stem)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing