Haribo 'wint' Loden Leeuw

Haribo 'wint' Loden Leeuw
  • Bureaus
  • 3 dec 2019 @ 10:09
  • 9270 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsCampagnesCommercials

Snoepfabrikant Haribo heeft dit jaar de twijfelachtige eer om zichzelf winnaar van een Loden Leeuw te mogen noemen. Marijke Helwegen is de vervelendste BN'er in reclame.

Dat is gisteravond in consumentenprogramma Radar bekendgemaakt. In de tv-commercial van Haribo, ontwikkeld door SuperRebel, is een stel kantoorklerken met kinderstemmen brainstormend over snoep te zien. De commercial, die alweer dateert van 2016, ontving 51% van de stemmen. Bouwmarkt Hornbach en webshop Lampdirect waren ook in de race voor de prijs.

BN’er

Marijke Helwegen 'won' met 45% van de stemmen voor haar rol in een campagne van anti-inbraakbedrijf SecuStrip. Voor deze prijs waren ook Paul Haenen (Pricewise) en Sjaak Swart (Toto) kanshebber. Laatstgenoemd merk is paradoxaal genoeg ook winnaar van 'echte' reclameprijzen als de Effie en Esprix.

De Loden Leeuw is een reclameprijs die wordt uitgereikt aan meest irritante reclamecommercials en BN’ers die daarin figureren.

Bekijk de commercial van Haribo hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken