Haribo 'wint' Loden Leeuw
- Bureaus
- 3 dec 2019 @ 10:09
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AwardsCampagnesCommercials
- 3 dec 2019 @ 10:09
- Lucas Boon
Snoepfabrikant Haribo heeft dit jaar de twijfelachtige eer om zichzelf winnaar van een Loden Leeuw te mogen noemen. Marijke Helwegen is de vervelendste BN'er in reclame.
Dat is gisteravond in consumentenprogramma Radar bekendgemaakt. In de tv-commercial van Haribo, ontwikkeld door SuperRebel, is een stel kantoorklerken met kinderstemmen brainstormend over snoep te zien. De commercial, die alweer dateert van 2016, ontving 51% van de stemmen. Bouwmarkt Hornbach en webshop Lampdirect waren ook in de race voor de prijs.
BN’er
Marijke Helwegen 'won' met 45% van de stemmen voor haar rol in een campagne van anti-inbraakbedrijf SecuStrip. Voor deze prijs waren ook Paul Haenen (Pricewise) en Sjaak Swart (Toto) kanshebber. Laatstgenoemd merk is paradoxaal genoeg ook winnaar van 'echte' reclameprijzen als de Effie en Esprix.
De Loden Leeuw is een reclameprijs die wordt uitgereikt aan meest irritante reclamecommercials en BN’ers die daarin figureren.
Bekijk de commercial van Haribo hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing