Juliette Hammana van VEA naar TBWA
- Bureaus
- 2 dec 2019 @ 10:17
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 2 dec 2019 @ 10:17
- Lucas Boon
Juliette Hammana is vandaag bij reclamebureau TBWA gestart in de nieuwe rol van ‘people and culture counselor’. Hiervoor werkte ze ruim 2,5 jaar als talent en communicatie manager bij de Vereniging van Communicatie Adviesbureaus. ‘Bij TBWA is een transformatie gaande.’
In haar nieuwe functie bij TBWA fungeert Hammana enerzijds als vertrouwenspersoon en aanspreekpunt binnen de organisatie, anderzijds houdt ze zich bezig met de werknemerstevredenheid. 'Daarbij hoort een stukje organisatieadvies, talentontwikkeling en het organiseren van cultuurbepalende zaken die millennials aanspreken', zo legt ze uit.
Op de vraag waarom ze 'ja' heeft gezegd tegen deze nieuwe uitdaging, licht Hammana toe: 'Dat is een samenkomst van omstandigheden. Tijdens mijn opleiding Psychologie koos ik de master Arbeids- en Organisatiepsychologie, maar ik vond reclame altijd interessant. Door mijn werkzaamheden bij VEA en daarvoor RA*W kreeg ik zowel vanuit management- als jongerenperspectief mee wat er speelt in de branche en had ik vaak ideeën over hoe het beter kon.'
Ze vervolgt: 'Bij TBWA is een transformatie gaande. Het bureau is veel sneller geworden en nog meer van output naar outcome georiënteerd. De recente gewonnen Effies zijn daar het resultaat van. Soms gaat het intensieve werken gepaard met een groot offer dat TBWA van zijn mensen vraagt en het is belangrijk dat zoiets op een positieve manier verloopt. Het blijven ontwikkelen van talent is daarbij een belangrijk uitgangspunt. Daartoe heeft TBWA 2020 het jaar gemaakt van 'people first'. Oftewel happy people means better work and happier clients too. We gaan veel nieuwe initiatieven ontwikkelen en ik vind het geweldig om dat stukje psychologie in de reclamebranche toe te kunnen passen.'
Old boys network
Tot slot: hoe kijkt Hammana terug op haar VEA-tijd? 'Heel positief. Ik heb binnen no time het vak en de mensen daarachter leren kennen. Mijn werkzaamheden waren afwisselend en ik kreeg veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Ik zou het iedereen aanraden.' Daarnaast kijkt ze met een trots gevoel terug op de VEA als organisatie. 'Toen ik in dienst kwam speelde de VEA voornamelijk een rol voor bureaudirecties en heerste er een old boys network-sfeer. Door initiatieven als Kickstart, VEA Invites, 24Academy en Community, heeft de VEA ook relevantie getoond voor andere lagen binnen de reclamewereld. Dat vind ik belangrijk, want uiteindelijk is dat het management van de toekomst.'
Hammana (l) aan tafel met de MT-redactie op de Effie-uitreikingsavond (november 2019).
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing