RA*W breekt salaris-taboe

RA*W breekt salaris-taboe
  • Bureaus
  • 17 dec 2019 @ 15:44
  • 20113 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • HRReclame

Let's talk money! De eerste RA*W-sessie in 2020 geeft inzicht in de financiële kant van de reclame-industrie. De sessie moet het taboe op praten over geld en salaris doorbreken.

De sessie vindt plaats op woensdag 8 januari bij WPP Campus Amsteldok en is gericht op jong talent met 0 tot 5 jaar werkervaring.

Het onderwerp is actueel: van Google spreadsheets met anoniem ingevulde salarissen tot initiatieven als Undo The Taboo. Er zijn steeds meer initiatieven die transparantie van salarissen in de reclame-industrie willen bevorderen.

Stichting RA*W wil hier een breder beeld bij geven. Board member Iris de Bruin (tevens creatief bij J. Walter Thompson) zegt: 'We zien dat jong talent behoefte heeft aan een open gesprek over geld, maar er komt meer bij kijken dan getallen in spreadsheets vergelijken. Het gaat om je waarde bepalen, en dat is een stuk lastiger.'

Tijdens de sessie zullen Anita Lotten (managing partner en chief operation officer J. Walter Thompson Amsterdam) en Arno Peperkoorn (directeur & partner Result Recruitment Group) inzicht geven in het bepalen van waarde voor junioren.

Door zowel een bureau-insider als -outsider openlijk over bureaufinanciën te laten spreken, hoopt RA*W het taboe te doorbreken en junioren op weg te helpen om hun juiste waarde te bepalen voor salarisonderhandelingen.

Tickets

De sessie is gericht op jong talent met 0 tot 5 jaar werkervaring en vindt plaats op woensdag 8 januari bij de WPP Campus Amsteldok (Amsteldijk 166, Amsterdam). Scoor hier tickets.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken