Eastpak verzet zich tegen conformisme
- Bureaus
- 29 jan 2020 @ 10:36
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesRetailMerken
- 29 jan 2020 @ 10:36
- Lucas Boon
De consument weet vandaag de dag wel wat Eastpak is, maar niet wie Eastpak is. Reden voor het (rug)tassenmerk om in samenwerking met reclamebureau KesselsKramer zijn statement 'Built to Resist' nieuw leven in te blazen.
Eastpak steekt hand in eigen boezem: de communicatie van het merk is de afgelopen jaren te generiek geworden, de uitgesproken stem die het ooit had, is niet meer. De oplossing anno 2020 ligt in rebellie. Eastpak gaat in de (positieve) weerstand. 'Van kinds af aan wordt ons verteld wat we wel en niet mogen doen. Maar daarna bereik je een fase in het leven waarin je je gaat verzetten tegen conformisme en je eigen identiteit ontwikkeld. Het zijn de kleine dagelijkse vormen van positief verzet die ons definiëren en samenbrengen.'
In een nieuwe campagne zien we dit idee terug, vertaald in een druk plein waar zich verschillende 'kleine momenten van weerstand' afspelen. Het beeld gaat als een elastiek tussen de scènes heen en weer. De campagne wordt uitgerold via online (banners & pre-rolls), op social media en op de winkelvloer.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing