Sam&: kinderarmoede komt vaker voor dan je denkt
- Bureaus
- 17 jan 2020 @ 10:23
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijCampagnes
- 17 jan 2020 @ 10:23
- Lucas Boon
Kinderarmoede komt veel vaker voor dan de meeste mensen denken, zo blijkt uit onderzoek van Panel Wizard. Samen voor Kinderen (Sam&) start daarom een campagne met als doel in 2020 alle kinderen in armoede te bereiken.
Samen voor Kinderen (Sam&) is een samenwerkingsverband van Leergeld Nederland, Jeugdfonds Sport & Cultuur, Stichting Jarige Job en Nationaal Fons Kinderhulp. Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid ondersteunt de nieuwe campagne, die is ontwikkeld door Fama Volat, Zigt, Dept en Newslab. Het onderzoek van Panel Wizard is afgenomen onder 2.182 Nederlanders.
In Nederland groeien 315.000 kinderen en jongeren tot 21 jaar op in armoede. Een aantal dat hoger ligt dan de meeste Nederlanders denken. Zo schat 5 op de 10 het aantal kinderen dat leeft onder de armoedegrens veel te laag in en geeft 20 procent aan niet te weten hoeveel kinderen in Nederland opgroeien in armoede. Dit, terwijl 1 op de 12 kinderen en jongeren in Nederland opgroeit in een gezin dat financieel de eindjes nauwelijks aan elkaar kan knopen. Dat zijn gemiddeld twee kinderen per schoolklas.
Met de nieuwe campagne wil Sam& dit onder de aandacht te brengen. De campagne wordt uitgerold via radio, display ads, social media, out of home en print.
Maura Lenting, marketing en communicatiemanager bij Sam&, zegt: 'Deze campagne laat op positieve wijze zien dat er concreet perspectief is voor kinderen die opgroeien in armoede. En dat iedereen daaraan kan bijdragen. Soms is samenwerken best lastig, de impact is echter zoveel groter.'
Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing