Beequip graaft naar goud

Beequip graaft naar goud
  • Bureaus
  • 12 feb 2020 @ 10:35
  • 17447 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesZakelijkPRCommunicatie

Beequip, leasemaatschappij voor zwaar werkmaterieel, lanceert in samenwerking met John de Bever een nieuwe B2B-campagne. Voor de gelegenheid heeft de volkszanger het nummer 'Graven naar goud' uitgebracht. ‘Het levenslied is onder MKB’ers nog altijd ongekend populair.’

Foto: medewerkers van Beequip tijdens het verrassingsconcert in Den Bosch.

De Bever wil met het nummer (luister hieronder) ondernemers die de gevolgen van de problemen rond PFAS en stikstof ondervinden een hart onder de riem steken. 'Die mannen en vrouwen krijgen het al maandenlang voor hun kiezen. Ik hoop dat mijn nieuwe nummer ze toch weer even een glimlach bezorgt’, zo legt hij uit. De begeleidende campagne is ontwikkeld door reclamebureau The Young in Rotterdam.

De single werd gelanceerd tijdens een verrassingsconcert in het centrum van Den Bosch, georganiseerd door Beequip. Peter Loef, co-founder en partner van het bedrijf, zegt: 'Of je nu een gebruikte shovel zoekt of je wilt je vloot elektrische bussen uitbreiden: wij kennen het materieel. En als 'business bestuivers' zijn wij er om het MKB te helpen groeien en bloeien. Dus als een ondernemer met een goed idee bij ons aanklopt voor financiering, zeggen we zelden nee.'

Beequip stelt dat het levenslied onder MKB'ers 'nog altijd ongekend populair is'. André Bouwman, creatief directeur en partner van The Young, zegt: 'In de campagne speelt radio een belangrijke rol. En wat is er nu mooier dan dat mensen het geluid harder zetten voor jouw merk?'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Meest gelezen

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken