Hobby Hacker Hans waarschuwt voor gevaar
- Bureaus
- 5 feb 2020 @ 12:38
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesZakelijk
- 5 feb 2020 @ 12:38
- Lucas Boon
D&B, Open Now en TBWA\Neboko, kortweg DOT, lanceren een nieuwe campagne voor het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. De campagne is gericht op de noodzaak van het updaten van slimme apparaten.
Acht op de tien mensen die thuis slimme apparaten hebben, zijn zich ervan bewust dat deze gehackt kunnen worden, blijkt uit onderzoek van het MvEZK. Toch handelen de meeste mensen daar niet naar. Zo stelt meer dan de helft van de Nederlanders updates uit of vergeten zij updates uit te voeren. Terwijl het regelmatig updaten van slimme apparaten de makkelijkste manier is om je deze beter te beveiligen.
Deze nieuwe campagne draait om het fictieve karakter Hobby Hacker Hans: een vrolijke hacker met goede inborst, maar wel een die nét te dichtbij komt in de privé-sfeer van de consument. In het spotje legt Hans uit hoe hackers zoals hij slimme apparaten gebruiken om binnen te dringen. Tegelijkertijd waarschuwt hij de kijker voor gevaren en verwijst hij naar de campagnewebsite doejeupdates.nl.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- hacker
- ministerie van economische zaken en klimaat
- privacy
- open now
- tbwa\neboko
- d&b
- veiligheid
- hobby hacker hans
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing