Hobby Hacker Hans waarschuwt voor gevaar

Hobby Hacker Hans waarschuwt voor gevaar
  • Bureaus
  • 5 feb 2020 @ 12:38
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesZakelijk

D&B, Open Now en TBWA\Neboko, kortweg DOT, lanceren een nieuwe campagne voor het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. De campagne is gericht op de noodzaak van het updaten van slimme apparaten.

Acht op de tien mensen die thuis slimme apparaten hebben, zijn zich ervan bewust dat deze gehackt kunnen worden, blijkt uit onderzoek van het MvEZK. Toch handelen de meeste mensen daar niet naar. Zo stelt meer dan de helft van de Nederlanders updates uit of vergeten zij updates uit te voeren. Terwijl het regelmatig updaten van slimme apparaten de makkelijkste manier is om je deze beter te beveiligen.

Deze nieuwe campagne draait om het fictieve karakter Hobby Hacker Hans: een vrolijke hacker met goede inborst, maar wel een die nét te dichtbij komt in de privé-sfeer van de consument. In het spotje legt Hans uit hoe hackers zoals hij slimme apparaten gebruiken om binnen te dringen. Tegelijkertijd waarschuwt hij de kijker voor gevaren en verwijst hij naar de campagnewebsite doejeupdates.nl.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken