Jägermeister en Gullie bereiden zich voor op Carnaval

Jägermeister en Gullie bereiden zich voor op Carnaval
  • Bureaus
  • 4 feb 2020 @ 11:35
  • 20853 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesContent

Drankmerk Jägermeister, contentmarketingbureau Dorst & Lesser en de doorgewinterde carnavalganger Gullie slaan de handen ineen voor een nieuwe campagne rondom het grootste feest van het zuiden.

Waar Jägermeister vorig jaar het noorden en zuiden van Nederland samenbracht door de ongeschreven regels uit te leggen, is dit jaar voor een stap in de zuidelijke richting gekozen. Zanger Gullie uit Noord-Brabant, bekend van hits als 'Waar is Mustafa?', bereidt de carnavalganger voor op het feest.

Kas Knikkink, senior brand manager bij Jägermeister, zegt: 'Vorig jaar hebben we met Brabants fenomeen Steven Brunswijk de regels rondom carnaval uitgelegd. Dit jaar gaan we door op dat thema en proberen we mensen nog een stapje dichterbij die perfecte carnavalsviering te brengen: door te focussen op de voorbereiding. We zijn enorm verheugd dat we dit jaar een nieuw Brabants carnavalsicoon hebben weten te strikken, namelijk Gullie.'

In de campagne staat deze Gullie centraal: hij springt in op allerlei momenten voorafgaand aan carnaval. Je moet er namelijk wel goed uitzien, alle nieuwe nummers kunnen meezingen en genoeg cash op zak hebben, aldus Knikkink.

De campagne loopt op de social media-kanalen van Jägermeister Nederland. Rondom het feest (23-25 februari) wordt ook DOOH ingezet en een Spotify-playlist gelanceerd. Via een YouTube-advertentie, die ingekocht is op carnavalsnummers, worden fanatiekelingen aangespoord om met Gullie mee te doen.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken