Lidl elimineert onnodige schakels in nieuwe campagne

Lidl elimineert onnodige schakels in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 28 feb 2020 @ 16:59
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCampagnes

Lidl is niet de supermarktketen die staat voor overdreven prijsacties, ontelbare keuzes of onnodige schakels. Het bedrijf staat voor eenvoud. Een nieuwe campagne moet dat idee kracht bij zetten.

De campagne, ontwikkeld door reclamebureau Joe Public, kent vier thema's: zonder onnodige schakels van land tot klant, geen keuzestress voor de consument, kwaliteitsproducten op iedere hoogte in het schap en geen aanbiedingen waar je als klant toch teveel voor betaalt.

Jorieke de Vries, senior manager marketing bij Lidl Nederland, licht de keuze voor de campagne toe: 'De kracht van onze formule zit 'm in de eenvoud. Door ingewikkelde schakels te elimineren en in andere fases juist een extra kwaliteitsschakel in te bouwen, kunnen we altijd de hoogste kwaliteit garanderen. Dat scheelt voor ons schapruimte, tijd en energie. Voor onze klant scheelt het veel geld en onnodig zoeken.'

De campagne loopt vanaf aanstaande maandag (2 maart) op televisie en radio. Ook is print en buitenreclame ingezet.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken