XXS ontwikkelt 'Het Witte Balkje' voor Slachtofferhulp

XXS ontwikkelt 'Het Witte Balkje' voor Slachtofferhulp
  • Bureaus
  • 18 feb 2020 @ 09:14
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

In een nieuwe campagne voor Slachtofferhulp Nederland door XXS worden slachtoffers met een wit balkje voor hun ogen afgebeeld. John de Vries, creative director XXS Amsterdam: ‘Daders worden automatisch geanonimiseerd met een zwart balkje, voor slachtoffers is dit helaas niet zo.’

Aanleiding voor de campagne is de Dag van het Slachtoffer (22 februari), waarop de privacy van het slachtoffer centraal staat. Veel slachtoffers weten namelijk niet dat ze tijdens een strafproces anoniem kunnen blijven. Dit zorgt ervoor dat onbewust ieder jaar privacygegevens van slachtoffers openbaar worden gemaakt, waardoor die hun anonimiteit verliezen. ‘Het Witte Balkje’ komt op voor deze rechten en vraagt Nederlanders het anonieme verwerkingsproces van slachtoffers te steunen. Daarnaast willen we Nederlanders hiermee bewuster maken van hun privacy rechten.

Anonimiteit tijdens verwerkingsproces essentieel voor goed herstel

Carolien van Hoorn, manager marketing & communicatie Slachtofferhulp Nederland: ‘Slachtofferhulp Nederland doet er alles aan om slachtoffers zo snel mogelijk weer gewoon mens te laten zijn. Anonimiteit tijdens het verwerkingsproces is essentieel voor een goed herstel. Daarom vragen we met deze campagne aandacht voor de bescherming van de privacy van slachtoffers in het strafproces.’

Credits

Slachtofferhulp Nederland: Carolien van Hoorn (Manager Marketing & Communicatie), Marit Stubbé (Brand Manager), Jytte Reichert (Senior Woordvoerder)

Concept en Creatie: Wessel Beumer, Barend Stegeman, John de Vries (CD)

Account: Ward Enckhof, Jip van den Bergs

Strategie: Daan Muntinga

Agency Producer: Barbara Leusink

Animatie: Daniel Götz, Jeroen Feenstra

Design: Robert-Jan Hoesman, Jeroen Sprokel

Fotografie: Hélène Wiesenhaan Photography

Visagie en styling: Laura Driesser

Muziek compositie: Soundsright

Sound design: Soundsright

Media (DOOH): Bengel Media

PR: Slachtofferhulp Nederland

In drie online films, ontwikkeld en geproduceerd door de in house AV-afdeling van XXS Amsterdam, wordt ‘Het Witte Balkje’ geïntroduceerd. De campagne is te zien op social media en DOOH.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken