XXS ontwikkelt 'Het Witte Balkje' voor Slachtofferhulp
- Bureaus
- 18 feb 2020 @ 09:14
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 18 feb 2020 @ 09:14
- Nanny Kuilboer
In een nieuwe campagne voor Slachtofferhulp Nederland door XXS worden slachtoffers met een wit balkje voor hun ogen afgebeeld. John de Vries, creative director XXS Amsterdam: ‘Daders worden automatisch geanonimiseerd met een zwart balkje, voor slachtoffers is dit helaas niet zo.’
Aanleiding voor de campagne is de Dag van het Slachtoffer (22 februari), waarop de privacy van het slachtoffer centraal staat. Veel slachtoffers weten namelijk niet dat ze tijdens een strafproces anoniem kunnen blijven. Dit zorgt ervoor dat onbewust ieder jaar privacygegevens van slachtoffers openbaar worden gemaakt, waardoor die hun anonimiteit verliezen. ‘Het Witte Balkje’ komt op voor deze rechten en vraagt Nederlanders het anonieme verwerkingsproces van slachtoffers te steunen. Daarnaast willen we Nederlanders hiermee bewuster maken van hun privacy rechten.
Anonimiteit tijdens verwerkingsproces essentieel voor goed herstel
Carolien van Hoorn, manager marketing & communicatie Slachtofferhulp Nederland: ‘Slachtofferhulp Nederland doet er alles aan om slachtoffers zo snel mogelijk weer gewoon mens te laten zijn. Anonimiteit tijdens het verwerkingsproces is essentieel voor een goed herstel. Daarom vragen we met deze campagne aandacht voor de bescherming van de privacy van slachtoffers in het strafproces.’
Credits
Slachtofferhulp Nederland: Carolien van Hoorn (Manager Marketing & Communicatie), Marit Stubbé (Brand Manager), Jytte Reichert (Senior Woordvoerder)
Concept en Creatie: Wessel Beumer, Barend Stegeman, John de Vries (CD)
Account: Ward Enckhof, Jip van den Bergs
Strategie: Daan Muntinga
Agency Producer: Barbara Leusink
Animatie: Daniel Götz, Jeroen Feenstra
Design: Robert-Jan Hoesman, Jeroen Sprokel
Fotografie: Hélène Wiesenhaan Photography
Visagie en styling: Laura Driesser
Muziek compositie: Soundsright
Sound design: Soundsright
Media (DOOH): Bengel Media
PR: Slachtofferhulp Nederland
In drie online films, ontwikkeld en geproduceerd door de in house AV-afdeling van XXS Amsterdam, wordt ‘Het Witte Balkje’ geïntroduceerd. De campagne is te zien op social media en DOOH.
Slachtofferhulp - Het witte balkje from XXS on Vimeo.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing