Zeldzame Ziekten Fonds: maak van de vloek een zegen
- Bureaus
- 28 feb 2020 @ 23:59
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijCampagnes
- 28 feb 2020 @ 23:59
- Lucas Boon
In een nieuwe campagne roept Stichting Zeldzame Ziekten Fonds de Nederlander op om eens te vloeken met taaislijmlijer of sanfilippolijer, in plaats van tering of tyfus. Doel is om deze zeldzame ziekten meer onder de aandacht te brengen.
Met het lanceren van de campagne hoopt het ZZF uiteindelijk op betere genezingskansen voor mensen die met zeldzame ziektes te kampen hebben. De campagne, ontwikkeld door reclamebureau Achtung Mcgarrybowen, wordt uitgerold via online video, digital out of home (zie foto) en social media.
Charles Ruijgrok, voorzitter van de stichting, zegt: 'Mensen met een zeldzame ziekte kunnen niet terugvallen op grote belangenorganisaties of rekenen op subsidies en fondsen voor grootschalig onderzoek. Onze uitdaging is dan ook om deze onbekende ziekten meer bekendheid te geven, zodat er meer middelen vrijgemaakt kunnen worden. We weten dat Nederlanders vloeken met ziekten, dus dan maar met ziekten die de aandacht goed kunnen gebruiken. Alles is beter dan negeren.'
Ieder jaar sterven er 14.000 kinderen aan zeldzame ziekten. Door gebrek aan middelen duurt het vaak lang om een juiste diagnose te stellen en zijn er achteraf nauwelijks behandelingen beschikbaar. Het Zeldzame Ziekten Fons strijdt al 15 jaar tegen dit onrecht. Doneren kan via zzf.nl/doneer.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- ProRail kiest MediaMonks voor arbeidsmarktcommunicatie
Laatste Nieuws
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
- Bifi terug op TV met campagne... 16-04-2024
- Moco Museum ook in Londen, Fitzroy... 16-04-2024
- Finalisten van de Dutch Creativity... 15-04-2024
- Smyle-billboard door 135 000 stappen... 12-04-2024
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing