Ik lees thuis

Ik lees thuis
  • Bureaus
  • 18 mrt 2020 @ 10:15
  • 22524 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatieCampagnes

Juist nu zoveel mensen thuiszitten vanwege het coronavirus, heeft men meer tijd om boeken te lezen. Door middel van een 'leesbevorderende campagne' wil de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) alle Nederlanders het belang daarvan in laten zien.

De campagne rondom het 'thuislezen' roept mensen op naar de (online) boekhandel te gaan of gebruik te maken van de diensten van onlinebibliotheek.nl. Er worden twee korte oproepen verspreid via posters in abri's (JCDecaux), social media, advertenties in dagbladen en landelijke radiospotjes. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Brain Creatives, gaat gepaard met de hashtag #ikleesthuis, door schrijfster en Kinderboekenambassadeur Manon Sikkel in het leven geroepen.

Eveline Aendekerk, directeur Stichting CPNB, zegt: 'Boeken maken het verschil in de ontwikkeling van mensen en dat is nu niet anders. Zeker voor kinderen en jongeren die tijdens deze coronacrisis niet naar school kunnen, is en blijft het lezen van boeken belangrijk. Maar boeken kunnen ook voor een beetje troost, ontspanning en ontsnapping zorgen. Laten we juist nu met z'n allen de boekwinkel en bibliotheek steunen en boeken blijven kopen en lenen.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken