Mastercard lanceert extreem voorzichtige campagne

Mastercard lanceert extreem voorzichtige campagne
  • Bureaus
  • 3 mrt 2020 @ 10:52
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommercialsCampagnesZakelijkContentFilm

Mastercard lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Betaal niet gewoon, betaal verzekerd'. De campagne, ontwikkeld door FCB Amsterdam, moet Nederlanders aansporen vaker hun creditcard in plaats van pinpas te gebruiken.

In de campagne bestaande uit zes korte films (20 seconden) zien we consumenten die extreem voorzichtig met hun nieuwe robot grasmaaier en designer paraplu (zie onder) omgaan. Deze zorgen blijken boze dagdromen te zijn; hun aankoop met een Mastercard-creditcard is immers 180 dagen verzekerd.

Marene Arnold, marketing & communication director bij Mastercard Nederland, zegt: 'We zochten naar een duidelijke manier om de boodschap van onze aankoopverzekering over te brengen. Ik ben trots op het resultaat van zes mooie films met een herkenbaar uitgangspunt: aankopen waar je soms overdreven zuinig op bent. Films die kraakhelder de boodschap overbrengen en tegelijkertijd de kijker aan het lachen maken.'

De campagne wordt uitgerold via social media, pre-rolls, digital OOH en tv.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken