Nokia maakt comeback in Bond-film

Nokia maakt comeback in Bond-film
  • Bureaus
  • 5 mrt 2020 @ 09:51
  • 19561 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMerkenEntertainmentFilm

Telefoonmerk Nokia lanceert een nieuwe wereldwijde marketingcampagne, ontwikkeld door reclamebureau Grey London. In de nieuwste James Bond-film No Time To Die (door het coronavirus uitgesteld naar november) komt het ietwat vergeten merk uitvoerig in beeld.

In de film zien we actrice Lashana Lynch (als 007-agente Nomi) 'een breed scala aan mogelijkheden' van zowel oude als nieuwe Nokia-modellen gebruiken om haar missie te voltooien. Zo komt de Nokia 7.2 voorbij, maar ook de iconische 3310. De campagne gaat officieel van start op zondag 8 maart, tevens Internationale Vrouwendag. De film No Time To Die zou in april in première gaan, maar vanwege het coronavirus is deze uitgesteld tot november.

Lashana Lynch zegt: 'Mijn eerste mobiele telefoon was een Nokia 3210, toen ik ongeveer tien jaar oud was. Achteraf gezien was dat mijn smartphone van de jaren '90. Dat ik de knoppen en covers kon veranderen terwijl ik Snake speelde, fantastisch! In mijn kindertijd heb ik de Nokia-telefoons natuurlijk sterk zien evolueren. Ik vind het dan ook mooi om nu de rol van Nomi te vertolken en de nieuwste smartphone voor dit iconische merk te helpen onthullen.'


Lashana Lynch.

Juho Sarvikas, chief product officer bij HMD Global (waar Nokia onder valt), zegt: 'Er is geen cultureel erfgoed waarin technologie zo'n centrale rol speelt als in James Bond-films en dat is in No Time To Die niet anders. De focus van de film op innovatie en technologie maakt dit een krachtig partnership.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken