Who is Julia?

Who is Julia?
  • Bureaus
  • 3 mrt 2020 @ 15:36
  • 22455 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Online damesschoenenmerk Tamaris is een internationale digitale campagne genaamd 'Who is Julia?' gestart. Gekozen is voor deze naam omdat Julia in de leeftijdsgroep 20-39 jaar een van de populairste vrouwennamen in Europa is.

Toch zijn geen enkele twee Julia's hetzelfde. De campagne moet dit idee benadrukken. Cathleen Burghardt, hoofd marketing bij Tamaris, zegt: 'Onze klanten behoren niet tot een bepaalde nationaliteit of specifieke gemeenschap. Het zijn stuk voor stuk unieke individuen. Met deze campagne brengen we een ode aan deze bijzondere vrouwen en moedigen we hen aan om trouw te blijven aan zichzelf.'

Met de hashtag #whoisjulia is Tamaris op social media op zoek gegaan naar alle Julia's, waarbij interactie het voornaamste doel was. Ook zet Tamaris influencers in om de naamsbekendheid (nog meer) te verhogen.

De campagne is in januari van start gegaan in Duitsland. Later volgen Nederland, Oostenrijk, Frankrijk, Tsjechië, België, Griekenland, Denemarken en Zweden.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken