Gen Z geeft ongevraagd advies
- Bureaus
- 22 apr 2020 @ 09:50
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - StrategieDoelgroepen
- 22 apr 2020 @ 09:50
- Lucas Boon
Millennials en Generatie Z'ers (geboren tussen 1995 en 2010) geven opdrachtgevers van reclamebureau Fitzroy gevraagd en ongevraagd advies op het gebied van nieuwe producten, merknamen, inzichten en ideeën voor campagnes.
Deze nieuwe dienst genaamd Soundboard is toegevoegd aan de 'cultural insights'-afdeling van Fitzroy. Marketeers zijn steeds meer op zoek naar zekerheid en onderbouwing vanuit de eerder genoemde doelgroepen, zo laat Fitzroy weten. ‘Echter slurpen conventionele onderzoekstrajecten vaak veel tijd en dus veel geld op. Daarnaast verzuipen marketeers te vaak in data, terwijl ze alleen inzichten willen toetsen.’
Fitzroy springt in dit gat met Soundboard. Marketeers gaan samen met de strategen van Fitzroy in gesprek met deze groep jongeren. De kwalitatieve inzichten kunnen vervolgens online kwantitatief getoetst worden onder een grotere groep.
Pernille Kok-Jensen, director cultural insights bij Fitzroy, zegt: 'Jonge mensen staan fundamenteel anders in het leven. Ze hebben een digitaal DNA en verwachten instant gratification, eisen dat merken sociaal verantwoord ondernemen en beschouwen inclusiviteit als hygiënefactor.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing