Bureaus lanceren creatief platform: #doescreatief

Bureaus lanceren creatief platform: #doescreatief
  • Bureaus
  • 4 mei 2020 @ 10:56
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

COOKS CrossOver Communicatie, gr8 agency en EEN Media lanceren gezamenlijk het online platform #doescreatief. Het doel: mensen laten glimlachen.

Met dit initiatief willen de drie creatieve bureaus alle goede ideeën bundelen waarmee het leven met elkaar thuis net even wat leuker wordt. Want teruggaan naar normaal duurt nog even.

De opbrengsten van het platform worden geschonken aan Stichting Het Vergeten Kind.

Social distancing en thuisblijven zorgen volgens de drie voor verschillende uitdagingen in de persoonlijke omgeving. Hoe houd je contact met je vrienden en familie? Hoe zorg je dat je kinderen thuis de dingen doen die ze moeten doen en dat de tijd met elkaar gezellig is en blijft? Hoe kan je fit blijven door gezond én lekker te eten en goed te bewegen? Iedereen worstelt ermee.

Op #doescreatief worden mensen iedere dag uitgedaagd om creatieve dingen te bedenken om je dag leuker te maken. De uitkomsten daarvan kunnen mensen, met gebruik van de hashtag, delen op hun eigen social media, waardoor vrienden indirect worden aangemoedigd ook mee te doen. Voorbeelden van uitdagingen zijn ‘maak op Koningsdag een lunch met minimaal 3 oranje ingrediënten’. Of ‘Karaoke met z’n allen, nodig 4 vrienden uit op Skype/Webex/Teams en deel je scherm!’ Meer informatie over het initiatief op www.doescreatief.nl

Bedrijven worden uitgenodigd mee te doen

Ook bedrijven en hun merken hebben hun eigen challenges tijdens de corona-crisis. Het ene merk verkoopt als nooit tevoren en heeft distributieproblemen, het andere merk moet een ander distributiekanaal vinden en weer een ander merk moet alle campagnes stopzetten. Kortom: elk merk heeft zijn eigen uitdaging in deze tijd, máár kan wel relevant zijn door op de behoefte van het publiek in te spelen. Bedrijven kunnen tegen betaling deelnemen aan het platform door hun eigen uitdaging voor de mensen te creëren.

Opbrengst naar Stichting Het Vergeten Kind

De initiatiefnemers hebben geen winstoogmerk met #doescreatief. Het gaat er vooral om positiviteit uit te stralen en mensen te inspireren de dagen en momenten leuk(er) te maken. Aanleiding om het initiatief te lanceren is ook om de kracht van de creatieve industrie te laten zien. Met verrassende en aansprekende ideeën mensen inspireren. En merken succesvol maken.

De winst die gemaakt wordt met het platform wordt geschonken aan Stichting Het Vergeten Kind. Deze stichting zet zich in voor de duizenden kinderen, die door allerlei verschillende oorzaken eigenlijk niet meer thuis kunnen wonen. Juist in deze corona tijd is extra aandacht voor hen belangrijk, omdat deze kinderen nu mogelijk thuis zijn in een situatie die bijzonder vervelend kan zijn.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken