Gracious schrijft liefdesbrief voor Hunkemöller
- Bureaus
- 6 mei 2020 @ 10:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Activatie
- 6 mei 2020 @ 10:13
- Sjaak Hoogkamer
Full-service agency gracious creëerde een reactivatie e-mailcampagne voor retailer Hunkemöller. De campagne ‘A love story by Hunkemöller’ bestaat uit een e-mailflow van hyper gepersonaliseerde e-mails.
De overkoepelende doelstelling van de campagne was om 5 miljoen actieve members in Europa aan het merk te binden.
‘We identificeerden een grote kans,’ zegt Sabrina Nettekoven, Senior Campaign Developer bij gracious. ‘Hunkemöller heeft in de afgelopen jaren ook met inactieve members in haar klantenbestand te maken gekregen. Het idee was om alle inactieve members te her activeren zodat Hunkemöller een stuk dichter bij haar doelstelling van 5 miljoen actieve members in Europa komt.’
A love story by Hunkemöller
De campagne omvat een liefdesverhaal tussen de klant en Hunkemöller en is bedoeld om de ‘relatie van toen’, weer terug te brengen naar nu. ‘Personalisatie speelt hier een belangrijke rol in,’ zegt Nettekoven. ‘Het idee hierachter is dat we specifiek op de herinneringen van de klant kunnen ingaan, waardoor er een gepersonaliseerde klantbeleving ontstaat. Zoals welke winkel je als eerste hebt bezocht, je eerste aankoop, je kledingmaat en je sexy shape. Op deze manier sporen we de klant aan om weer een relatie aan te gaan met Hunkemöller.’ De e-mail wordt afgesloten met een incentive (call-to-action) van 30 % korting op een artikel naar keuze. Daarnaast maak je ook nog eens kans op ‘een jaar lang gratis shoppen’ t.w.v. 1000 euro.
Een ode aan de vrouw
Nettekoven: ‘We hebben gekozen voor een Valentijn-sfeerimpressie. De vrouw en de liefde voor haar sexy shape staan in deze campagne centraal in plaats van de producten. We roepen het feminisme in de vrouw op. Het gaat namelijk niet om een ideaalbeeld, maar om een zelfverzekerd zelfbeeld. Dit is wanneer jij je goed voelt. Dit hebben we gedaan door een persoonlijke brief te schrijven aan de members. Deze persoonlijke brief is gepersonaliseerd door middel van klantgegevens.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing