Slachtofferhulp online fraude: van oplichting naar opluchting

Slachtofferhulp online fraude: van oplichting naar opluchting
  • Bureaus
  • 14 mei 2020 @ 09:28
  • 26685 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesSocial media

In een nieuwe social media-campagne van Slachtofferhulp Nederland praten slachtoffers van online fraude de oplichting van zich af. Doel van de campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, is om schaamte rondom online fraude te doorbreken.

Sinds de uitbraak van het coronavirus zijn we nog meer online. Fraudeurs maken hier helaas op grote schaal misbruik van met geniepige Tikkies, gelogen Whatsapp-berichten en gluiperige nepmails, aldus Slachtofferhulp. Schaamte en victim blaming zorgen ervoor dat slachtoffer het vaak moeilijk vinden om hierover te praten. Onterecht, vindt Slachtofferhulp Nederland. 'Frauders gaan tegenwoordig zo geraffineerd te werk, dat je je nergens voor hoeft te schamen. Over de oplichting praten is juist van essentieel belang voor de verwerking ervan.'

In de social media-campagne genaamd 'Praten over oplichting zorgt voor opluchting' delen slachtoffers van online fraude hun persoonlijke verhaal op Instagram en Facebook. Hiermee geven ze een inkijkje hoe fraudeurs te werk gaan. De campagne is ontwikkeld door XXS Amsterdam en wordt uitgerold op de social media-kanalen van Slachtofferhulp Nederland.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken