Warsteiner: serieus over bier

Warsteiner: serieus over bier
  • Bureaus
  • 25 mei 2020 @ 10:41
  • 13759 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesRetail

Warsteiner lanceert een nieuwe internationale campagne genaamd 'Serious about beer'. Communicatiebureau CommunicatieKrachten uit Nijmegen heeft de campagne ontwikkeld.

Beeld: Warsteiner op de Horecava, januari 2020.

Warsteiner (sinds 1753) is een brouwerij uit het Duitse Warstein en deed in 1986 zijn intrede op de Nederlandse markt. De nieuwe campagne (video volgt nog) is een knipoog naar 'het Nederlands/Duitse sentiment'.

Denise Leeuwangh, brand manager bij Warsteiner, zegt: ' Bij Warsteiner brouwen we ons bier net even anders. Serieuzer en nauwkeuriger. Met Duitse precisie. Zo hebben wij geen brouwers maar beergineers. Geen bierglas maar een tulp. Bij Warsteiner betekent serieus gebrouwen, serieus genieten. Daarom lanceren we met onze trots onze campagne 'Serious about beer'. Een campagne waarbij Warsteiner opvallend genoeg zichzelf niet serieus neemt.'

Stasiu Teunissen, strategisch communicatieadviseur bij CommunicatieKrachten, voegt toe: 'Warsteiner is een enorm uitdagend merk om voor te werken. Ze hebben het brouwen tot 'kunst'  verheven en een mooie positie geclaimd in de markt. We hebben veel ruimte gekregen om onze creativiteit en humor de vrije loop te laten. Natuurlijk is de knipoog naar het Nederland/Duitse sentiment enorm leuk om een boodschap mee te laden.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken