Decathlon maakt kamperen relaxed

Decathlon maakt kamperen relaxed
  • Bureaus
  • 15 jun 2020 @ 15:46
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesRetail

Kamperen is niet enkel weggelegd voor 'echte' buitenmensen, maar voor iedereen. Dat is het credo van de nieuwe campagne van Decathlon.

De campagne is ontwikkeld door creatief productiebureau Scones en moet duidelijk maken dat vooroordelen die over kamperen bestaan wel meevallen en dat kamperen niet enkel voor échte buitenmensen is. Inderdaad, met een knipoog naar concurrent Bever.

‘Vroeger was kamperen nog voor échte buitenmensen. Maar door de innovaties van Decathlon, is kamperen nu gewoon voor iedereen. Decathlon maakt kamperen relaxed’, zo legt de voice-over in de campagne ons uit. Uiteindelijk doel van de campagne is om de opblaasbare kampeer-en sportartikelen van de sportwinkelketen onder de aandacht te brengen.

Naast de tv-commercial (zie onder) wordt de campagne uitgerold via social media en in-store communicatie.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken