Nieuwe merkpositionering voor Weihenstephan

Nieuwe merkpositionering voor Weihenstephan
  • Bureaus
  • 12 jun 2020 @ 06:44
  • 12089 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Promotie

Met de nieuwe campagne ‘Op: Het leven’ voor Weihenstephaner Hefeweizen, die door Lemon Scented Tea is ontwikkeld, wordt het proostmoment telkens op een nieuwe wijze gevierd.

De oudste brouwerij ter wereld, de Bayerische Staatsbrauerei Weihenstephan, moedigt bierliefhebbers aan het leven te vieren zonder concessies.

Zelf overwon de brouwerij in haar bijna duizendjarige geschiedenis talloze tegenslagen, maar bleef het merk naar eigen zeggen altijd de hoogst haalbare kwaliteit nastreven.

Positief

Bas Besselink, General Sales en Marketing Manager van Bier&cO: ‘De proostmomenten sluiten we af met de campagneregel ‘Klinkt goed’. Positief en vooruitkijkend naar nieuwe successen en avonturen. En dat klinkt net zo goed als het klassieke, kenmerkende geluid van twee klinkende Stephani-glazen, waarmee je traditioneel met de bodem van het glas proost.’ 

Nieuw design

Het nieuwe design is geïnspireerd op de typische Beierse ruit, die onder andere te zien is in de vlag van de deelstaat Beieren. Tim ten Dam, creatief directeur Lemon Scented Tea:
‘We vonden het belangrijk om rekening te houden met de oorsprong en rijke historie van het merk. Uiteraard wel in fris jasje.’

De eerste uiting van de nieuwe visuele identiteit is een retail activatie voor Weihenstephaner Hefeweizen in Albert Heijn, ondersteund met een social campagne. Eind dit jaar wordt de  campagne internationaal uitgerold in onder andere Duitsland en Amerika.

Credits

Bureau: Lemon Scented Tea

Klant: Bier&cO/ Weihenstephan

Verantwoordelijk bij klant: Bas Besselink
Design: Bycen Molenaar

Fotografie: Peek Creative Studios

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken