Nieuwe merkpositionering voor Weihenstephan
- Bureaus
- 12 jun 2020 @ 06:44
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Promotie
- 12 jun 2020 @ 06:44
- Sjaak Hoogkamer
Met de nieuwe campagne ‘Op: Het leven’ voor Weihenstephaner Hefeweizen, die door Lemon Scented Tea is ontwikkeld, wordt het proostmoment telkens op een nieuwe wijze gevierd.
De oudste brouwerij ter wereld, de Bayerische Staatsbrauerei Weihenstephan, moedigt bierliefhebbers aan het leven te vieren zonder concessies.
Zelf overwon de brouwerij in haar bijna duizendjarige geschiedenis talloze tegenslagen, maar bleef het merk naar eigen zeggen altijd de hoogst haalbare kwaliteit nastreven.
Positief
Bas Besselink, General Sales en Marketing Manager van Bier&cO: ‘De proostmomenten sluiten we af met de campagneregel ‘Klinkt goed’. Positief en vooruitkijkend naar nieuwe successen en avonturen. En dat klinkt net zo goed als het klassieke, kenmerkende geluid van twee klinkende Stephani-glazen, waarmee je traditioneel met de bodem van het glas proost.’
Nieuw design
Het nieuwe design is geïnspireerd op de typische Beierse ruit, die onder andere te zien is in de vlag van de deelstaat Beieren. Tim ten Dam, creatief directeur Lemon Scented Tea:
‘We vonden het belangrijk om rekening te houden met de oorsprong en rijke historie van het merk. Uiteraard wel in fris jasje.’
De eerste uiting van de nieuwe visuele identiteit is een retail activatie voor Weihenstephaner Hefeweizen in Albert Heijn, ondersteund met een social campagne. Eind dit jaar wordt de campagne internationaal uitgerold in onder andere Duitsland en Amerika.
Credits
Bureau: Lemon Scented Tea
Klant: Bier&cO/ Weihenstephan
Verantwoordelijk bij klant: Bas Besselink
Design: Bycen Molenaar
Fotografie: Peek Creative Studios
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing