Agrifirm: gebruik je boerenverstand
- Bureaus
- 14 jul 2020 @ 15:26
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodCampagnes
- 14 jul 2020 @ 15:26
- Lucas Boon
Agrarische coöperatie Agrifirm lanceert een nieuwe campagne genaamd 'Gebruik je boerenverstand'. Doel is om de consument beter inzicht in de voedselketen te geven en de waardering voor voedsel van Nederlandse bodem te vergroten.
In de campagne, ontwikkeld door foodmarketingbureau Brandvuur, staan drie portretten van echte Nederlandse boeren centraal, waarbij zij een kijkje geven in hun boerenbestaan en de issues waar ze tegenaan lopen bij het produceren van hun goederen.
Doel van de campagne is om draagvlak te creëren voor een eerlijkere prijsverdeling van de voedselketen en dit begint volgens Agrifirm met bewustwording. Want wat de consument niet weet, kun je hem ook niet kwalijk nemen, aldus het bedrijf. Uiteindelijk doel is dat de consument bereid is te kiezen voor een 'zo kwalitatief mogelijk Nederlands voedselproduct met bijbehorende prijs voor de boer'.
In aanloop naar de campagne heeft Agrifirm onderzoek gedaan naar de 'prijsbewustheid' van de Nederlandse consument. Daaruit is gebleken dat de prijs die de boer ontvangt voor zijn producten te hoog wordt ingeschat. Gemiddeld worden de inkomsten van de boer door de 12.700 respondenten met bijna 50% overschat. Lees hier meer over het onderzoek.
Dick Hordijk, CEO van Agrifirm, zegt: 'We zijn met deze campagne gestart om mensen ervan bewust te maken dat we een enorme druk leggen op onze boeren en telers met alle eisen die we aan ons voedsel stellen. De campagne moet de consument beter inzicht geven in de voedselketen en de waardering voor voedsel van Nederlandse bodem vergroten. De campagne laat daarnaast zien hoe boeren in Nederland voedsel produceren en wat zij doen aan thema's als biodiversiteit, dierenwelzijn en voedselkwaliteit.'
De campagne wordt uitgerold op tv, radio en online. Bekijk een van de twee tv-commercials hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing