McDonald’s lanceert ‘happy’-campagne
- Bureaus
- 13 jul 2020 @ 10:00
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - FoodCampagnes
- 13 jul 2020 @ 10:00
- Lucas Boon
McDonald's lanceert zijn zomercampagne, met als pay-off: wie maak jij deze zomer happy? De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko.
In de tv-commercial speelt een ouder echtpaar de hoofdrol. Net als veel anderen kunnen zij vanwege de coronamaatregelen na lange tijd hun familie weer zien. Het stel gaat erop uit en verrast hun kinderen en kleinkinderen met een bezoek aan McDonald's. De muziek in de commercial is ontwikkeld door MassiveMusic.
Met de campagne introduceert de fastfoodketen tevens de 'happy bag': 'een zak vol exclusieve zomerse must haves en twee dinerbonnen'. Geïnteresseerden kunnen via de McDonald's-app hun vriend, moeder of collega hiermee verrassen.
Annemarie Swijtink, director marketing bij McDonald's Nederland, laat weten: 'Wij willen in deze bijzondere tijd doen wat we het liefst doen, namelijk mensen happy maken en hen helpen anderen blij te maken. Daarom staat happiness en samenzijn bij ons centraal deze zomer. Het resultaat is een campagne uit het hart van ons merk.'
Patritia Pahladsingh, managing director bij TBWA\Neboko, vult aan: 'De campagne speelt in op het sentiment in cultuur. We hebben allemaal weer zin om te genieten en McDonald's past goed in die behoefte. De campagne creëert een glimlach en een traan, en dat is het mooiste wat er is.'
De campagne wordt uitgerold op tv, radio, online, owned media en instore. Bekijk de tv-commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing