McDonald’s lanceert ‘happy’-campagne

McDonald’s lanceert ‘happy’-campagne
  • Bureaus
  • 13 jul 2020 @ 10:00
  • 16388 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FoodCampagnes

McDonald's lanceert zijn zomercampagne, met als pay-off: wie maak jij deze zomer happy? De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko.

In de tv-commercial speelt een ouder echtpaar de hoofdrol. Net als veel anderen kunnen zij vanwege de coronamaatregelen na lange tijd hun familie weer zien. Het stel gaat erop uit en verrast hun kinderen en kleinkinderen met een bezoek aan McDonald's. De muziek in de commercial is ontwikkeld door MassiveMusic.

Met de campagne introduceert de fastfoodketen tevens de 'happy bag': 'een zak vol exclusieve zomerse must haves en twee dinerbonnen'. Geïnteresseerden kunnen via de McDonald's-app hun vriend, moeder of collega hiermee verrassen.

Annemarie Swijtink, director marketing bij McDonald's Nederland, laat weten: 'Wij willen in deze bijzondere tijd doen wat we het liefst doen, namelijk mensen happy maken en hen helpen anderen blij te maken. Daarom staat happiness en samenzijn bij ons centraal deze zomer. Het resultaat is een campagne uit het hart van ons merk.'

Patritia Pahladsingh, managing director bij TBWA\Neboko, vult aan: 'De campagne speelt in op het sentiment in cultuur. We hebben allemaal weer zin om te genieten en McDonald's past goed in die behoefte. De campagne creëert een glimlach en een traan, en dat is het mooiste wat er is.'

De campagne wordt uitgerold op tv, radio, online, owned media en instore. Bekijk de tv-commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken