Artsen zonder Grenzen lanceert 'Grenzeloos'-campagne

Artsen zonder Grenzen lanceert 'Grenzeloos'-campagne
  • Bureaus
  • 20 aug 2020 @ 09:13
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PodcastCampagnesMaatschappij

Medewerkers van Artsen zonder Grenzen vertellen in vijf verschillende podcasts over hun strijd tegen het coronavirus. Doel van de campagne, ontwikkeld door Buutvrij, is om Nederlanders te motiveren te doneren aan de medische noodhulporganisatie.

Nelke Manders, directeur van Artsen zonder Grenzen, zegt: 'Voorlichting, infectiebeheersing en medisch personeel zijn in deze tijden relevanter dan ooit. Het coronavirus verspreidt zich ook naar gebieden waar mensen al zwaar getroffen zijn door andere crises, zoals oorlog en andere besmettelijke ziekten en daarnaast naar landen waar medische zorg niet zo vanzelfsprekend is als in Nederland. Met deze campagne brengen we dit onder de aandacht en vragen we luisteraars in actie te komen geld te doneren.'

In de podcasts Damn Honey, Podnataal, Datevermaak, Betrouwbare Bronnen en De Eeuw van de Amateur vertellen diverse medewerkers van Artsen zonder Grenzen hun strijd tegen het coronavirus. Zo vertelt arts Mirte Sprenger in Podnataal over bevallen in conflictgebied en de gevolgen van het coronavirus en geeft landencoördinator Ton Berg in Damn Honey weer hoe ze onderhandelt met rebellen zodat de noodhulpoperatie tegen het coronavirus door kan gaan.

Via grenzeloos.show kan men bijdragen aan de strijd tegen het coronavirus en meer lezen over de betreffende uitzendingen. De eerste twee podcasts zijn te beluisteren via Spotify en Apple, de komende weken verschijnen de volgende drie.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken