Hema kiest voor Glasnost

Hema kiest voor Glasnost
  • Bureaus
  • 31 aug 2020 @ 17:23
  • 17051 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • KlantenRetail

Warenhuisketen Hema kiest creatief PR-bureau Glasnost voor zijn PR-activiteiten op het gebied van duurzaamheid, diversiteit en design.

Een pitch ging aan deze keuze vooraf. Het bureau uit Amsterdam gaat onder meer aan de slag met het opzetten van de PR- en marketingactivaties van Hema. De campagnes en commercials blijven bij Alfred, het vaste reclamebureau van Hema. De van origine Nederlandse warenhuisketen ontvangt naar eigen zeggen zo'n zes miljoen bezoekers per week in winkels verspreid over Europa, de Verenigde Arabische Emiraten en Noord- en Latijns-Amerika.

Marry Jansen-Kin, lead PR bij Hema, zegt: 'Bij Hema zijn we dagelijks bezig met het maken van betere keuzes op het gebied van duurzaamheid. We hebben de afgelopen jaren veel stappen gezet en doen er alles aan om het elke dag een stukje beter te doen. Met onze nuchtere insteek proberen we al 94 jaar het leven van onze klanten leuker, beter, en makkelijker te maken. Toch willen we verhalen die het verschil maken het podium geven die ze verdienen. We hebben er veel vertrouwen in dat Glasnost ons hiermee op een creatieve manier gaat helpen.'

Henk Boersen, managing partner bij Glasnost, vult aan: 'Hema is een love brand; een praktisch onderdeel van ons cultureel erfgoed. We vieren verjaardagen en Koningsdag met tompouces, we snacken met de Hema-rookworst en wie is er niet groot geworden met Jip en Janneke? Ik ben er trots op dat we met zo'n mooi merk mogen samenwerken.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken