Hema lanceert outdoor-weercampagne
- Bureaus
- 5 aug 2020 @ 12:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailOutdoorCampagnes
- 5 aug 2020 @ 12:02
- Lucas Boon
Hema introduceert een op het weer gebaseerde campagne via digital out of home. Op basis van 'weertriggers' worden producten als zonnebrand of juist regenlaarzen getoond. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Merkle Nederland en Disxt.
Op digitale schermen van Exterion Media rondom verschillende Hema-filialen wordt, op basis van zogenaamde weertriggers, de juiste uiting getoond aan het winkelend publiek. Zo worden, als de zon schijnt en het warmer dan 20 graden is, zomerse producten als zonnebrand en zwembaden getoond. Als het regent ziet men uitingen met paraplu's en regenlaarzen, die voorbijgangers moeten activeren om te schuilen bij Hema.
Kim Olthof, campagne marketeer bij Hema, zegt: 'Wij willen op dezelfde plekken als onze klanten zijn, met de informatie die relevant is op dat moment. Daarom personaliseren we via aankoopdata al veel van onze campagnes. De weertrigger is een ideale manier om goed op de klantbehoefte in te spelen en geeft een extra dimensie aan onze weercampagne. Op deze manier sluiten we direct aan op de behoefte van het winkelend publiek op dat moment.'
Lars Postmus, online marketing consultant bij Merkle, vult aan: 'Programmatic advertising binnen digital out of home maakt het mogelijk om, net als bij online uitingen, relevante triggers in de campagnes te verwerken. In eerdere campagnes voor Hema waarbij DOOH is ingezet, is er ingekocht op schermen in de buurt van Hema-filialen en werd de dichtstbijzijnde Hema in de creatie getoond. Het toevoegen van weertriggers aan de inkoop en creatie binnen DOOH, naast de filiaallocatie, is een volgende stap om de doelgroep van Hema op een relevante manier te bereiken.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing