Hema lanceert outdoor-weercampagne

Hema lanceert outdoor-weercampagne
  • Bureaus
  • 5 aug 2020 @ 12:02
  • 23552 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailOutdoorCampagnes

Hema introduceert een op het weer gebaseerde campagne via digital out of home. Op basis van 'weertriggers' worden producten als zonnebrand of juist regenlaarzen getoond. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Merkle Nederland en Disxt.

Op digitale schermen van Exterion Media rondom verschillende Hema-filialen wordt, op basis van zogenaamde weertriggers, de juiste uiting getoond aan het winkelend publiek. Zo worden, als de zon schijnt en het warmer dan 20 graden is, zomerse producten als zonnebrand en zwembaden getoond. Als het regent ziet men uitingen met paraplu's en regenlaarzen, die voorbijgangers moeten activeren om te schuilen bij Hema.

Kim Olthof, campagne marketeer bij Hema, zegt: 'Wij willen op dezelfde plekken als onze klanten zijn, met de informatie die relevant is op dat moment. Daarom personaliseren we via aankoopdata al veel van onze campagnes. De weertrigger is een ideale manier om goed op de klantbehoefte in te spelen en geeft een extra dimensie aan onze weercampagne. Op deze manier sluiten we direct aan op de behoefte van het winkelend publiek op dat moment.'

Lars Postmus, online marketing consultant bij Merkle, vult aan: 'Programmatic advertising binnen digital out of home maakt het mogelijk om, net als bij online uitingen, relevante triggers in de campagnes te verwerken. In eerdere campagnes voor Hema waarbij DOOH is ingezet, is er ingekocht op schermen in de buurt van Hema-filialen en werd de dichtstbijzijnde Hema in de creatie getoond. Het toevoegen van weertriggers aan de inkoop en creatie binnen DOOH, naast de filiaallocatie, is een volgende stap om de doelgroep van Hema op een relevante manier te bereiken.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken