Ketel 1 kiest Das Buro

Ketel 1 kiest Das Buro
  • Bureaus
  • 4 aug 2020 @ 15:03
  • 21856 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailKlanten

Creatief bureau Das Buro uit Rotterdam gaat aan de slag met de marketingcampagnes van jenevermerk Ketel 1. Het merk hoopt hiermee een jongere doelgroep te kunnen aanboren.

Het Schiedamse drankmerk Ketel 1, onderdeel van Nolet Distillery, heeft voor Das Buro gekozen na een pitch in het najaar van 2019. Das Buro wordt de komende jaren verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van de merkstrategie en het realiseren van creatieve online en offline campagnes van Ketel 1. Het bureau werkt hiervoor samen met communicatiebureau Coopr. De eerste campagne moet deze zomer het daglicht zien.

Ook lanceert Ketel 1 de nieuwe mixdrank Hard Lemonade (zie onder), bestaande uit jenever, citroensiroop en prikwater, waarmee het een jongere doelgroep wil aanboren.

Mady Hogenboom, brand manager bij Ketel 1, zegt: 'We staan voor de uitdaging om onze relevantie te verhogen onder een jongere doelgroep vanaf 25 jaar, zonder de rijke geschiedenis te vergeten. Met onze nieuwe merkstrategie, genaamd '1 for all', laten we zien dat jenever tijdloos is en elke generatie kan aanspreken. We zijn ervan overtuigd dat Das Buro hét bureau is om het merk de komende jaren naar een volgende fase te brengen.'

Dennis van der Meule, partner en merkstrateeg van Das Buro, vult aan: 'Ketel 1 is een prachtig merk met een rijke geschiedenis. We hebben veel zin om aan de slag te gaan voor een van de oudste bedrijven van Nederland met grote plannen voor de toekomst.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken