Ketel 1 kiest Das Buro
- Bureaus
- 4 aug 2020 @ 15:03
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailKlanten
- 4 aug 2020 @ 15:03
- Lucas Boon
Creatief bureau Das Buro uit Rotterdam gaat aan de slag met de marketingcampagnes van jenevermerk Ketel 1. Het merk hoopt hiermee een jongere doelgroep te kunnen aanboren.
Het Schiedamse drankmerk Ketel 1, onderdeel van Nolet Distillery, heeft voor Das Buro gekozen na een pitch in het najaar van 2019. Das Buro wordt de komende jaren verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van de merkstrategie en het realiseren van creatieve online en offline campagnes van Ketel 1. Het bureau werkt hiervoor samen met communicatiebureau Coopr. De eerste campagne moet deze zomer het daglicht zien.
Ook lanceert Ketel 1 de nieuwe mixdrank Hard Lemonade (zie onder), bestaande uit jenever, citroensiroop en prikwater, waarmee het een jongere doelgroep wil aanboren.
Mady Hogenboom, brand manager bij Ketel 1, zegt: 'We staan voor de uitdaging om onze relevantie te verhogen onder een jongere doelgroep vanaf 25 jaar, zonder de rijke geschiedenis te vergeten. Met onze nieuwe merkstrategie, genaamd '1 for all', laten we zien dat jenever tijdloos is en elke generatie kan aanspreken. We zijn ervan overtuigd dat Das Buro hét bureau is om het merk de komende jaren naar een volgende fase te brengen.'
Dennis van der Meule, partner en merkstrateeg van Das Buro, vult aan: 'Ketel 1 is een prachtig merk met een rijke geschiedenis. We hebben veel zin om aan de slag te gaan voor een van de oudste bedrijven van Nederland met grote plannen voor de toekomst.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing