KFC vindt likken aan je vingers even niet verstandig

KFC vindt likken aan je vingers even niet verstandig
  • Bureaus
  • 25 aug 2020 @ 10:30
  • 10672 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

'It's Finger Lickin' Good' is tijdelijk niet meer de slogan van KFC. De fastfoodketen vindt de tekst minder gepast in het licht van de coronacrisis.

Voor het eerst sinds de introductie ruim zestig jaar geleden heeft KFC besloten om de slogan 'It's Finger Lickin' Good' tijdelijk niet meer te gebruiken. Catherine Tan-Gillespie, Global CMO van KFC: ‘KFC voert wereldwijd een strikt coronabeleid. Zo zijn er aangepaste menu's, worden afstandsregels in alle vestigingen gehandhaafd en is er een uitgebreid schoonmaakprotocol.’ Vandaag start KFC een campagne waarin het tijdelijke afscheid van de pay-off centraal staat. Het is de eerste keer dat de fastfoodketen ervoor kiest wereldwijd een campagne uit te rollen in alle landen waar KFC actief is.

Iconische slogan KFC

KFC is trots op zijn slogan, die zo bekend is omdat het simpelweg waar is, aldus Tan-Gillespie: ‘De met elf kruiden en specerijen gemarineerde KFC-kip wordt nu eenmaal vaak met de hand gegeten en daar wil je je vingers bij aflikken. Onder de huidige omstandigheden past onze iconische slogan dus niet helemaal.’

Nederlandse marketingteam KFC

Ook het Nederlandse marketingteam heeft bijgedragen aan de totstandkoming van deze global campagne. Trix van der Vleuten, CMO KFC Northern Europe, vult aan: ‘Dit is zeker geen definitief afscheid van onze beroemde slogan en ons concept verandert ook niet. We vonden het belangrijk de tijdelijke pauze van de slogan op gepaste wijze onder de aandacht te brengen.’

 

KFC Nederland
KFC Nederland is onderdeel van KFC Northern Europe. In Nederland zijn er nu 75 restaurants. Iedere dag wordt de kip door de KFC-koks vers bereid, nog steeds naar het originele recept uit 1939 van oprichter Colonel Harland Sanders. Naast de focus op het product en het verder uitbreiden van het aantal restaurants, is er in de bedrijfsvoering veel aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling van alle medewerkers. Bron: www.kfc.nl.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken