Lifebuoy kiest voor DDB Unlimited

Lifebuoy kiest voor DDB Unlimited
  • Bureaus
  • 19 aug 2020 @ 16:10
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailKlanten

Het internationale zeepmerk Lifebuoy brengt zijn strategie- en campagne-activiteiten onder bij reclamebureau DDB Unlimited in Amstelveen.

Lifebuoy (onderdeel van Unilever) is in Nederland nog vrij nieuw, maar is wereldwijd verkrijgbaar in 60 landen. Het merk speelt al ruim 100 jaar een rol bij het tegengaan van verspreiding van schadelijke bacteriën in Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Lifebuoy werkt met teams van vrijwilligers om ouders en kinderen te trainen in het wassen van hun handen.

Joanny Lijbers, marketing director BPC & digital transformation bij Unilever, zegt: 'Vanaf de lancering van het merk in 1894 heeft Lifebuoy mensen geholpen met de ontwikkeling van hun handhygiëne. We hebben DDB Unlimited gevraagd ons te helpen deze purpose in Europa te activeren.'

Dick van der Lecq, managing director van DDB Unlimited, is een blij man. 'We zijn er supertrots op om mee te mogen bouwen aan een merk dat niet alleen een lange historie heeft, maar vandaag de dag ook maatschappelijk relevanter is dan ooit.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken