Milka zoekt nieuwe smaak

Milka zoekt nieuwe smaak
  • Bureaus
  • 26 aug 2020 @ 11:32
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesFood

Milka gaat in een vandaag gelanceerde campagne op zoek naar zijn nieuwe smaak, waarbij het de hulp van de Nederlandse consument oproept. Doel van de activatie is om het chocolademerk bij de millennial-doelgroep onder de aandacht te brengen.

Voor deze campagne werkt Milka samen met Deliveroo, Het PR Bureau en mediabureau Wavemaker. De activatie wordt uitgerold op onder meer Spotify en Tinder.

Aan de hand van 'een dierbare herinnering' kunnen geïnteresseerden op creator.milka.nl hun favoriete smaakcombinatie voor een Milka-reep opgeven. Hij (of zij) kiest uit 80 ingrediënten 3 smaken voor zijn favoriete combinatie. Uit alle inzendingen wordt een winnaar gekozen en deze smaak gaat mogelijk volgend jaar ook in productie, aldus Milka.

Rhandy Biemans, brand manager bij Milka Benelux, zegt: 'Voor deze campagne wilden we nieuwe manieren ontdekken om de millennial-doelgroep te bereiken en platforms als Spotify en Tinder sluiten hier naadloos op aan. Daarnaast ben ik trots op het feit dat wij als eerste merk binnen Mondelēz International (waar Milka onder valt, red.) deze nieuwe type media mogen toevoegen aan onze campagne.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken